י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טיפ לאימהות

כך תעבירי את ימי הסגר עם ילדיך בקלי קלות

הסגר ממשיך והילדים עדין בבית, מה שגורם לך לא פעם לצאת מהכלים? הנה לך כמה עצות וטיפ מיוחד, שיעזרו לך להעביר את הימים הללו בצורה רגוע וקלה, ללא כעס ועצבים | כן זה אפשרי, כך עושים זאת

כך תעבירי את ימי הסגר עם ילדיך בקלי קלות
ילדים בבית צילום: Pexels

שוב סגר, שוב הילדים בבית, שוב את רועדת מפחד מה יהיה. אין שיגרה, לך לא ברור, להם לא ברור ובאמת?! לאף אחד לא ברור כלום.

ומי אוהב להיות במצב של חוסר אונים? את בוודאי מכירה את הרגש הזה. שאת לא יודעת מה לעשות עם...ועכשיו זה בכלל לא תלוי באף אחד.  אז את נקלעת למצב בלי לרצות ובלי לבחור אבל בדבר אחד את יכולה לבחור ולהחליט בוודאי,

באיך לעשות את זה. לעשות את זה נעים, וכייף ושמח ורגוע? או לעשות את זה בעצבים, בכעס, בליית ברירה ובמלחמות יומיומיות יותר משבועיים.

את תוהה ושואלת את עצמך איך אפשר ליהנות מזה? או אם קיים בכלל דבר כזה? אז כן זה אפשרי!

אימהות ביקשו ממני, "יוכי, תתני לנו איזה צידה, משהו שיעזור לנו בשבועיים האלה".

אז אני רק רוצה לחזק אותך בדבר הכי הכי חשוב שאם תקפידי עליו אני מבטיחה לך שבועות נעימים ורגועים עם הילדים שלך.

דבר ראשון זה כמובן ההחלטה שלך, ההחלטה שאת רוצה ליהנות איתם ובשום אופן לא לסבול (לא את ולא הם) אחרי שהחלטת, מה יעזור לך להגיע לזה? לא שתנשכי את השפתיים ותתאפקי מלצעוק. לא שתוותרי ותעלימי עין. לא שתשלחי אותם לבעלך כל פעם שאת רואה שאת הולכת להתפוצץ עליהם.

פשוט תהיי בקשר עם עצמך! מה זה? אז מה את הולכת לעשות? פשוט מבטיחה לעצמך שאת לא שוכחת את עצמך, לא מוותרת על הרצונות שלך כאמא וכאדם. לא עושה דברים על חשבון עצמך לטובת...(לא משנה מי) הולכת להתחשב בעצמך, לשמוע מעצמך לפני החלטה, בקשה וכדו', מה את רוצה שיהיה לפני מה הם רוצים. לא, זה לא אנוכי! זה לא אגואיסטי!

כשאת בקשר עם עצמך ויודעת מה קורה לך ומה את מרגישה ומה את רוצה, את יכולה להיות בקשר איתם, לדעת מה הם צריכים ומה לא (באמת) ולהישאר רגועה בלי להיבהל ולהתבלבל.

ולא מוצאת את עצמך, מתעלמת כשאת חוששת להגיב, מוותרת כשממש לא צריך, שותקת כשחייב מיד להגיב... ואז מגיעים העצבים...(פלא?!) את פשוט בטוחה וברורה עם עצמך ואת זה הם מרגישים.

"אז איך אני אדע אם מה שאני מחליטה זה בסדר או לא? אם זה נכון או לא? הוא רוצה..."

כך שואלות אותי לא מעט אימהות. אז התשובה שלי לכוווולן היא חד משמעית. את האמא ואת יודעת! לכן תשאלי את עצמך.

הנה דוגמא: "אמא, משעמם לי כבר לקרא ולשחק אני רוצה עוד לשחק במחשב, זה לא מספיק רק שעה"

ואת מתחילה להתלבט עם עצמך וראשך מתמלא מחשבות. "מה פתאום! שעה זה המון אני ממש לא מסכימה שהוא יתמכר לזה.." "אולי הוא צודק, באמת מה יש לעשות יום שלם בבית?" "אולי באמת אני אתן לו עוד שעה שיהיה לי שקט ככה הוא ישגע אותי.."

את ממש מתבלבלת ממחשבות או שאת מגיבה בצעקות שהוא מגזים או שאת מסכימה לנדנודים שלו ואז כועסת עליו ועלייך.

זהו בדיוק פה תעצרי! רגע תשאלי את עצמך (כי את האמא!) מה אני רוצה? את תהיי אמתית עם עצמך ותגידי לעצמך את האמת ששעה זה מספיק לגמרי ואת לא מסכימה והלוואי וגם זה לא היה. ואז ברור לך, אז את יודעת מה רצית ואת גם יודעת מה להגיד לו.

וכשאת ברורה ובטוחה הוא לא מתווכח יותר מידי, מקסימום הוא ירגיש קצת מאוכזב ואת נשארת שמחה ורגועה.

לילדים יש תמיד רצונות, דחפים, חשקים וזה טבעי כי הם ילדים. התפקיד שלך כהורה הוא להורות, ללמד, לנתב, לכוון, להגיד ורק את יכולה לתת להם את זה.

ואם היית בקשר עם עצמך ושאלת את עצמך מה את רוצה ומה את חושבת לנכון ועלתה לך התשובה, תסמכי על עצמך!!

ואחרי כמה פעמים כאלה את תראי מה יקרה, את תראי שאת תהיי הכי שמחה ורגועה כי את מקשיבה לעצמך ושום דבר לא בא על חשבונך ולכן את שמחה להגיב, לתת, להעניק, לשוחח, לחבק את פשוט פנויה לאהוב.

ומה את חושבת שהם לא ירגישו? אמנם הם לא יגידו לך את זה, כי הם לא ידעו להסביר מה קרה לך...אבל את תראי את הפידבק מהם, את תראי שהם יהיו רגועים יותר, יציבים, שמחים ומכבדים את מה שאת אומרת ולא להיפך.

אני מאחלת לך המשך שבועיים קלים ושמחים ותאמיני בעצמך, את יכולה.

בהצלחה!

יוכי דנחי – תומכת רגשית רב תחומית ומנחת הורים- מומחית למשמעת וסמכות, שיטת אימהות מודעת. 

 

 

 

חינוך ילדים סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד