י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא מתכוונים לשתף פעולה"

אנטוורפן אדומה: "הגויים מתרחקים מהיהודים בבתי החולים"

התחלואה באנטוורפן גבוהה ודרישת הרשויות מהציבור החרדי ללכת ולהיבדק מובילה לזעם בקרב התושבים החרדים שטוענים בפני כלי התקשורת שמדובר בהכללה. לטענתם דרישה דומה לא הייתה עולה בפני הקהילה המוסלמית | בית דין צדק שע"י הקהילה החרדית "מחזיקי הדת" אנטוורפן פרסם הודעה וביקש להקפיד על ההנחיות

אנטוורפן אדומה: "הגויים מתרחקים מהיהודים בבתי החולים"
חרדים באנטוורפן צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאור התחלואה הגבוהה, עיריית אנטוורפן קוראת לתושבים לערוך בדיקות קורונה, אך מסתבר שהעירייה מתמקדת יותר במקומות בהם גרים יהודים חרדים. כ-6500 תושבים התבקשו להיבדק ורובם חרדים, בגלל המוטציה הבריטית שעושה שמות ברחבי העולם.

אחד התושבים החרדים באנטוורפן מספר ל"בחדרי חרדים" כי גויים בבתי חולים מתרחקים מיהודים חרדים: "סיפר לי אדם שהיה היום בבית חולים בעיר, כי הגויים התרחקו ממנו ברגע שהם ראו אותו, הם מושפעים מהתקשורת שמדווחת שהיהודים מפרים הוראות וחוגגים אירועים בסתר ופותחים את בתי הכנסת, אך הדברים הללו לא נכונים, ואנחנו כן מקפידים על ההוראות".

החרדים באנטוורפן לא מתכוונים לשתף פעולה עם הרשויות, כיוון הכלילו רק את הרחובות שלהם. לטענת מספר עסקנים באנטוורפן, "הציבור לא ייבדק, בגלל שזה מגמתי".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי היום התבצעו בדיקות קורונה לאלף ילדים וילדות בבית הספר היסודי התורני בעיר, בגלל שהכול היה בשקט ובתיאום, אך לטענתם אם זה הופך למגמתי עם הכפשה בתקשורת, הם לא ישתפו פעולה. לטענת העסקנים התקשורת לא הייתה מעזה לבצע הכללה על מוסלמים, אך על חרדים זה מאד קל.

היום הסתובבו כלי תקשורת ברחבי הרחובות החרדיים באנטוורפן, וניסו לראיין אנשים, הם פנו ושאלו האם יש אצלכם קורונה. המענה היה שהם מוזמנים ללכת לבדוק בבתי החולים בעיר, ושיחזרו ויראו אם הם ימצאו שיהודי חרדי אחד נפטר מנגיף הקורונה, הם הבטיחו לבדוק ולפרסם בערוצי הטלוויזיה.

היהודים טענו לתקשורת המקומית: "למה אתם בודקים רק אצלנו, לכו לבדוק אצל המוסלמים, אבל אני מאמין שלא תעזו להסתובב ברחובות שלהם ולשאול נשים מוסלמיות אם הן נדבקו בקורונה".

בתוך כך, בית דין צדק שע"י הקהילה החרדית "מחזיקי הדת" אנטוורפן פרסם הודעה בכל הריכוזים החרדיים וביקש מכולם להקפיד על ההנחיות.

לשון המכתב:

קריאה דחופה אל כל הרבנים הגאונים שליט"א מורי הוראות ורבני בתי המדרש בקהלתנו הקדושה אנטווערפען יצ"ו אל מעלת כבוד הרבנים הגאונים שליט"א, אחדש"ת בכל הדרת הכבוד כראוי.

הרשויות מסרו לנו היום שבתי החולים מלאים מחולי הנגיף, ילדים צעירים כזקנים רח"ל, עד כדי כך שאחדים מהם אין להם מקום לקבל עוד מקרים חדשים, ודנים כעת על הגבלות חדשות כדי לצמצם התפשטות הנגיף רח"ל, והנה על שלחן הדיונים עומדת הצעת סגירת בתי הספר ובתי המדרש ר"ל. והנה אנו עושים השתדלות להשאירם פתוחים עכ"פ עם כל ההרחקות החוקיים כפי דיניהם עתה.

ולמטרה זאת, אנו פונים אליכם בדחיפות ובכל לשון של בקשה, נא לראות שכל בית מדרש יתנהג כדרישת החוק, וכן שלא יתאספו רבים בבת אחת בפתחו, לא בכניסה ולא ביציאה, ולא ימשכו את העין, וגם אין ליתן בו קידוש וכדומה בשום צורה שהוא.

גם בקשתנו שטוחה להודיע לצבור המתפללים את גודל אחריותם אף בביתם, שאם חלילה א' לא מרגיש בטוב, גדול כקטן, שישאר בבית, והחייבים בבידוד ימלאו תפקידם ולא יתנו למקטרגים להראות על היהודים שאינם שומרים החוק, ולגרום בזה הגבלות קשות על כל הצבור.

אנו בטוחים בנשיאת האחריות, שכל יחיד יבין מה שהוא עלול להביא על הכלל, ומבקשים לפרסם הדברים במהירות האפשרית, ויהא רעוא שנזכה יחד לעבוד את השי"ת מתוך בריאות הגוף והנפש, ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די וכו'.

אנטוורפן בלגיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד