י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דקה לפני מלחמת אחים

הצלם החרדי: המוכר הטיח בי "אתם רוצחים"

הצלם החרדי נפתלי לרר יצא מביתו כבדרך קבע לחנות הירקות הסמוכה, אך הופתע כשנתקל במופע הסתה יוצא דופן שמתודלק היטב על-ידי כלי התקשורת | "הצעקות בחנות הקטנה היו גבוהות ומשם הטענות רק המשיכו: אתם הורסים את הכלכלה. אפילו יושב ראש זק"א משלכם אומר שאתם גורמים להפצת המחלה"

הצלם החרדי: המוכר הטיח בי "אתם רוצחים"
נפתלי לרר צילום: באדיבות המצלם

כמדי שבוע יצאתי מביתי לרכוש מעט ירקות. לפני שיצאתי מהחנות המוכר אמר לי בזעם: "אתם החרדים לא מרגישים שאתם רוצחים את המדינה רוצחים את כולנו" אלו היו המילים.

שאלתיו למה הוא מתכוון? הוא השיב: החתונות של מאות האנשים שאתם עושים, הכינוסים וכל השאר אתם פשוט רשעים ורוצחים. יש לך מה להגיד בנושא? תהה. התחלתי לנסות להסביר שהמצב לא מדויק ושאי אפשר להאשים את החרדים למרות אחוזי ההדבקה הגבוהים וכן שהציבור הכללי גם עורך מסיבות בין אם זה מועדונים פתוחים כפי שראינו, בין אם זה הפגנות ענק בבלפור או בכיכר הבימה שבה השתתפו עשרות אלפי אנשים ופה מדובר בחתונה של מאות. אך ללא הועיל.  לא היה עם מי לדבר. הבן אדם עם טלוויזיה מול הפרצוף בחנות שמשדרת 24 שעות ביממה שנאת חרדים.

ניסיתי לשאול אותו האם הוא זוכר שהקורונה התחילה בסין ולא על ידי אדם חרדי. אמרתי לו שאחוזי המתחסנים החרדים בהוראת הרבנים הם הגבוהים ביותר, מה שאמור לגרום לסוף המגיפה אם ירצה השם. אך הבן אדם נותר אטום ותוך כדי הצטרפו אליו עוד כמה אנשים שהיו במקום והחלו להטיח לעברי האשמות.

במוחי רצו סיפורים מתקופות חשוכות בהן כינו את היהודים מפיצי מחלות, וגנבים. אף אחד לא מצדיק חתונות המוניות בתקופה כזו, אבל להגיד שצד אחד כאילו הוא זה שגורם למצב, זה ממש מזכיר לי את היהודים בתקופת השואה. אני רואה את מוכר הירקות שבדרך כלל מדובר באדם חביב שאני קונה ממנו כל שבוע, ולא מאמין שמדובר באותו אדם. זה היה נראה שאם אני ממשיך להסביר או לנסות להצטדק זה יגמר בזה שיעשו בי לינץ'.

הצעקות בחנות הקטנה היו גבוהות ומשם הטענות רק המשיכו: אתם הורסים את הכלכלה בגללכם חנויות סגורות. אפילו יושב ראש זק"א משלכם אומר שאתם גורמים להפצת המחלה.

אמרתי לו שבתקשורת לא מראים את המועדונים או את הפגנות הענק בצמתים כשבכל גשר שני שנוסעים היום רואים מאות אנשים עומדים עם שלטים שחורים "ביבי הביתה" או בעד או נגד מפלגה כזאת או אחרת. טענתי כי הסגר מזיק לכולנו, גם כל החנויות בבני ברק סגורות, אגב מה שאי אפשר להגיד על כל החנויות בפתח תקווה ולא אגיד שמות, אך בתור תושב פתח תקווה מי שיגיע לעיר יראה הרבה חנויות שהפכו לפתע לחיוניות בזמן שעד אתמול קראו להם 'הכל בשקל' ומכרו צעצועים לילדים.

לכן חשוב לומר: חייבים לעצור את השנאה. כולנו באותו מצב. כמו שאצל הערבים יש קיצוניים שממשיכים בחיים שלהם למרות הקורונה ולא בגלל משהו מסוים, אלה כי יש גבול לכמה בן אדם מסוגל לעצור את חייו כשמדובר בלמעלה משנה, כך גם אצל הציבור החילוני מתקיימות מסיבות טבע וכל מי שמחובר לקבוצות טלגרם יכול למצוא מסיבות מחתרתיות במועדונים עם מאות אנשים או מסיבות טבע עם מאות אנשים ולחילופין גם הפגנות ענק, רק שמשום מה הם פחות מדווחות בתקשורת - בניגוד לחרדים שאותם התקשורת אוהבת להכפיש.

נכון, גם אצל החרדים יכולה להימצא חתונה שלא על פי ההנחיות, אך לא צריך להכליל. הצורה בה מציגים אותנו בתקשורת כרגע, גורמת לשנאה גדולה כלפי ציבור ענק במדינת ישראל. בוא נעצור את זה דקה לפני שנמצא את עצמנו במלחמת אחים שעוד לא נראתה מעולם.

הסתה קורונה נפתלי לרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד