י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשיפת 'בחדרי' מעוררת הדים

סמוטריץ' במגננה: "ייתכן שעדיף בלי חרדים אבל זה פוגע במהות"

חשיפת דבריו של ח"כ סמוטריץ' בנושא אופציה של ממשלה ללא חרדים אמש ב'בחדרי חרדים', לא יורדת מסדר היום, ולאחר שזה הציג אותנו כשקרנים וסלפנים, הוא התייצב הערב בראיון רדיופוני מצולם וניסה למזער את הנזק שאולי גרם לעצמו והבהיר את דבריו • צפו בהבהרה

סמוטריץ' במגננה: "ייתכן שעדיף בלי חרדים אבל זה פוגע במהות"
סמוטריץ' באולפן 'קול ברמה' צילום: צילום מסך

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף אמש (רביעי) תיעוד מפגישת זום סגורה, בה השתתף יו"ר 'הציונות הדתית, חה"כ בצלאל יואל סמוטריץ' ובה הציג התלבטות, האם כדאי להיכנס לממשלה ללא החרדים, כשהוא אומר מחד כי יתכן ו"זה מצוין" אולם מאידך הציג את המגרעות שממשלה כזאת עלולה להביא, כמו פגיעה אנושה בעיקרי הדת.

כבר אמש טען חה"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו כי דבריו עוותו, כשבפועל דבריו מוצגים כך בסרטון שחשפנו אמש, גם הערב (חמישי) התייחס יו"ר 'הציונות הדתית' לפרסום שלנו, בראיון שהעניק למהדורת סוף השבוע של 'קול ברמה פלוס' בהגשת משה גלסנר.

סמוטריץ' התגונן בראיון ואמר, "אני כואב את הכותרת הזאת, אני יכול להבין את החשש של אנשים מסוימים בפוליטיקה מזה שחרדים יצביעו לנו, אבל גם כשיש חשש כזה, יש דרך לנהל אותו, הכותרת הזו הייתה שקרית לחלוטין. ולכן היא כואבת לי", אמר.

עוד כתבות בנושא:

סמוטריץ' פורש את משנתו: "ממשלה בלי החרדים, זה מצוין" • צפו

סמוטריץ' על הפרסום ב'בחדרי': "עיוותו את דבריי, זו כותרת שקרית"

מקלב על חשיפת 'בחדרי': "סמוטריץ' עושה עבורנו תעמולה"

עוד הוסיף יו"ר 'הציונות הדתית' בראיון, "כשיהודים יראי שמים מנהלים וויכוח, יש דרך לנהל ולא בשקרים". כשהוא מנסה להסביר את דבריו שלא הובנו כך בסרטון המקורי ולמזער את הנזק שאולי נעשה לתדמיתו, "מה שאמרתי היה הפוך לחלוטין". הסביר, "השתתפתי בשיחת זום עם רבני קהילות בציבור הדתי ואחד הרבנים כאב על תעשיית הג'ובים של שירותי הדת שמדירה לחלוטין את עולם התורה שממנו אני בא שיש בו תלמידי חכמים לא פחות מהציבור החרדי. ואגב זה לא שהם דואגים לחרדים, אתה יודע שמדובר בשכבה מצומצמת של מקורבים שמקבלים את התפקידים והמשכורות".

"הייתה שאלה למה אני הולך עם החרדים", ציין סמוטריץ' בראיון למשה גלסנר, "אמרתי שייתכן ופוליטית יותר היה טוב ללכת לממשלה בלי חרדים. אבל אצלנו הפוליטיקה היא אחרי הכל וקודם המהות. ומה המהות? לקחת אחריות על הזהות היהודית של מדינת ישראל, על הכשרות, על קדושת המשפחה וארץ ישראל. ואת זה לא עושים בממשלות אחרות. אז אם אני אלך לממשלת מרכז שמאל, יכול להיות שאני אוכל למנות עוד כמה רבנים שעם החרדים אני לא יכול למנות, אבל אני אפגע בתשתית הבסיסית שבשבילה אני נמצא בפוליטיקה".

בצלאל סמוטריץ ממשלה ללא חרדים רדיו קול ברמה משה גלסנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד