י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בגלריה

בעלות של 15 מיליון ש"ח: מערת אליהו מתחדשת ומונגשת

הפרוייקט ההנדסי המורכב של מערת אליהו יכלול שיפוץ ושיקום מלא של כל המתחם כולו על כל חלקיו, המהלך יוצא לדרך בהשקעה של 15 מיליון ש"ח

בעלות של 15 מיליון ש"ח: מערת אליהו מתחדשת ומונגשת
שיפוץ מערת אליהו צילום: באדיבות המצלם

לצורך סקירת העבודות במתחם ומעבר לשלבי ביצוע נוספים סיירו היום במקום רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, מ"מ ראש העיר חיפה, מיכאל אלפר המלווה כבר מס' שנים, עוד משלב התכנון המוקדם את הפרוייקט.

מנכ"ל עיריית חיפה אוהד שגב, הרב יוסף שווינגר מנכ"ל, המקומות הקדושים, מאיר ברנשטיין, וכן הרב ישראל דרעי, מנהל המקומות הקדושים באזור הצפון.

מזה שנים מצבו הפיזי והתשתית של האתר הקדוש היה ירוד מאד ומוזנח, גם ריבוי המפלסים במתחם יצר קושי של ממש לבעלי מוגבלויות. ראש העיר הקודם הערים קשיים על חידוש המתחם ושיקומו. כעת עם החלת העבודות וביצוען יהפוך האתר למקום מונגש ומפואר העומד בסטנדרטיים בינלאומיים.

את השינוי בגישת העירייה וההשתתפות של עיריית חיפה, הוביל מ"מ ראה"ע מיכאל אלפר בתמיכה ובגיבוי של ראש העיר הגב' עינת קליש-רותם. המקום יכלול מרכז מבקרים ומידע, אולם לאירועים. עיצוב מחדש של הריהוט ומחיצת המערה מעשי ידי אומן והתאמה של כל המקום לסטנדרטים מתקדמים והגבוהים ביותר. העבודות כוללים הנגשה כוללת ביצירת שיפועים תקניים ומעלית. כמו כן יבוצע טיפול שימור ושיקום חזיתות המבנים המקוריות וכן פעולות הנדסיות נחוצות להבטחת יציבות סביבת המערה.

חיפה שיפוץ מערת אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד