ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תושבי העיר זועמים

רימוני הלם ואלימות קשה: התפרעות חסרת רסן של המשטרה בב"ב

תושבי בני ברק מתעוררים הבוקר (שישי) אחרי לילה של קרב, בו הושלכו על ידי המשטרה עשרות רימוני הלם לתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית תוך התעלמות מוחלטת מילדי וקשישי העיר שנמו את שנתם | בתגובה לתקיפת רכב הבלשים, פשטו כוחות גדולים של מג"ב ויס"מ על רחובות העיר והפעילו אלימות קשה נגד התושבים | גורם בכיר בב"ב: "המשטרה היא זאת שגרמה למהומות" | תושב העיר: "הילדים הקטנים לא הפסיקו לצרוח"

רימוני הלם ואלימות קשה: התפרעות חסרת רסן של המשטרה בב"ב
שוטרים הלילה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

זירת קרב של ממש - כך נראתה הלילה (בין חמישי לשישי) העיר בני ברק, לאחר שכוחות משטרה גדולים פשטו עליה שעה קלה אחרי שקבוצת קיצוניים תקפו רכב שבו נסעו בלשי משטרה ברחוב שלמה המלך. במשך שעות ארוכות השתמשו כוחות היס"מ ומשמר הגבול שהוזרמו לעיר ברימוני הלם שגרמו לפיצוצים עזים. לפחות שישה בני אדם נעצרו.

הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ועל פי תיעודים מהמקום, הפעילו כוח רב ואלימות יוצאת דופן כנגד אזרחים וסקרנים, שלהם כמובן אין כל קשר לתקיפת הבלשים. יצוין, כי על פי הודעת המשטרה, מטרת הפשיטה היא "קידום מהלכי חקירה לאיתור פורעי החוק ומעצרם". יחד עם זאת, כפי הידוע עד כה כה לא נעצרו חשודים במעשה.

עוד קודם לכן, 'איים' השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי תקיפת הבלשים לא תעבור בשקט. "התגובה בוא תבוא, ומהר", כתב בחשבון הטוויטר שלו. ואכן, תגובת המשטרה לא איחרה לבוא, אלא שזאת השתמשה באמצעים לא פרופורציונליים והפעילה ענישה כנגד כלל תושבי העיר.

תושבים, הורים לילדים, ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' סיפרו על סיוט מתמשך, בו הילדים הקטנים התעוררו מעוצמת הפיצוצים "הילדים הקטנים לא הפסיקו לצרוח", סיפר תושב העיר, "למרות שניסינו להרגיעם, הדי הפיצוצים גרמו להם לבהלה של ממש. בכדי להביא למעצר של מספר פורעים המשטרה לקחה עיר שלמה כבני ארובה".

יצוין, כי צוות 'בחדרי חרדים' נכח בזירת המהומות במשך שעות ארוכות והיה עד להתנהלות השערורייתית של המשטרה. במשטרה טענו כי הכוחות עסקו ב"פיזור הפרת סדר אלימה ופרועה בבני ברק, במהלכה השליכו אבנים לעבר השוטרים והבעירו צמיגים במרכז הצירים המרכזיים בעיר. 

במשטרה הוסיפו כי ששת החשודים ייחקרו במרחב דן ובהתאם לממצאי החקירה תבחן הבאתם לדיון היום בבית משפט השלום בתל אביב בבקשה להאריך את מעצרם.  גורם בכיר בעיר בני ברק האשים את התנהלות המשטרה והביע תרעומת על הענישה הקולקטיבית, לדבריו, כנגד למעלה מ-200,000 תושבי העיר.

"אם אכן הכוחות הגיעו כדי לעצור את התוקפים, הם היו צריכים לקחת הרגליים זמן קצר לאחר מכן ולצאת מהעיר. המשטרה היא זאת שגרמה למהומות ועשתה זאת ביודעין", הוסיף אותו גורם. גורמים נוספים בעיריית בני ברק אמרו כי הם מצפים מהפוליטיקאים החרדים לגנות את התנהלות המשטרה, "בדיוק כפי שגינו את תקיפת השוטרים".

"כחלק מטקטיקה של ניסיון הפחדה כנגד קיצוניים, המשטרה הפעילה כוחות והשתמשה באמצעים שגם בהפרות סדר בכפרים פלסטיניים היא אינה משתמשת", הוסיף הגורם. כך או כך, הזעם בקרב תושבי העיר צובר תאוצה בעקבות מאורעות הלילה האחרון.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו עדויות על כי השוטרים שפעלו בשטח היכו ללא כל סיבה, עיתונאים, צלמים ואזרחים תמימים שנקלעו לאזור. בנוסף, מספר תושבים נפצעו כתוצאה מאלימות המשטרה ומרסיסי רימוני ההלם שהושלכו לתוך ריכוז אוכלוסיה צפוף ללא אבחנה.

מוקדם יותר אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למהומות ולתקיפת הבלשים. "אני מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים", אמר נתניהו,  

"אנו נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו", הוסיף נתניהו.

בעקבות האירועים, פנה ח"כ ינון אזולאי בקריאה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "חברי ואני גינינו את האירוע שנעשה נגד השוטרים בכל תוקף. אך כדאי שנזכור שתפקידה של המשטרה להגיב, לאכוף, אבל לא לנקום ולא להתנהג בבריונות ובעבריינות בחסות החוק. כדאי שתעשה הכל ע"מ להרגיע את הרוחות, זה עלול להידרדר לשפיכות דמים ברגע של איבוד שליטה על האירוע. אלימות אסורה מכל צד שהוא."

אלימות משטרתית תקיפת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד