י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
60 יום לפתיחת הקלפיות

סקר: הליכוד במגמת עלייה; סמוטריץ' בחוץ

בעוד 60 יום נצעד אי"ה אל הקלפיות לבחור את הכנסת ה-24, סקר חדש המתפרסם הבוקר בדק מה היו התוצאות לו הבחירות היו נערכות היום. לפי הסקר גוש נתניהו והחרדים מסיג רק 47 מושבים בכנסת, גם בנט לא מספיק בכדי להים ממשלה, כיוון שסמוטריץ' רחוק מאחוז החסימה | נתניהו מנצח כל מועמד באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה

סקר: הליכוד במגמת עלייה; סמוטריץ' בחוץ
שלטי בחירות של הליכוד וכחול לבן צילום: פלאש 90

לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום (שישי), הרי שמפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו הייתה נותרת המפלגה הגדולה בכנסת ה-24 וזוכה ב-31 מנדטים. כך עולה מסקר 'פאנלס פוליטיקס' המתפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב־סופהשבוע'. במקום השני ניצבות 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 16 מנדטים, וכן 'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער שזוכה גם היא ב-16 מנדטים.

'ימינה' של נפתלי בנט יורדת ל-11 מנדטים, בשבוע שבו צירף אליו דמויות חדשות - אנשי מחאת 'השולמנים' ובראשם אביר קרא. 'הרשימה המשותפת', המורכבת מארבע סיעות ערביות, זוכה לפי סקר 'מעריב' ב-10 מנדטים, 'יהדות התורה' דווקא מתחזקת ל-8 מנדטים, ש"ס יורדת ל-8 מנדטים ו'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן נותרת יציבה על 7 מנדטים. 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ מקבלת בסקר 5 מנדטים, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ צולחת את אחוז החסימה, אבל נמצאת ממש ע סיפו - עם 4 מנדטים. נתון דומה לשל מפלגת 'הישראלים' בראשות רון חולדאי ואבי ניסנקורן.

כך שאר המפלגות - תשע במספר לא עוברות את אחוז החסימה. לפי פילוח ניתוני הסקר, 'המפלגה הכלכלית החדשה' בראשותו של פרופ' ירון זליכה יכולה להתנחם בכך שהיא מקבלת את מירב הקולות מבין אלה שלא עברו את אחוז החסימה - עם 2.1%. אחריה נמצאת, מפלגתו של ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' - 'הציונות הדתית' שזוכה ל-2% - שני מנדטים, 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר נמדדת בכוחה כמעט במנדט וחצי - 1.4%.

מפלגת 'העבודה' ההיסטורית, שתבחר ביום ראשון הקרוב יו"ר חדש שי/תנסה לשקמה, זוכה לפי סקר 'מעריב' הבוקר ל-0.7% בלבד. אחריה נמצאות; מפלגת 'צומת' - התיישבות וחקלאות, בהנהגת משה גרין, 'תל"ם' של ח"כ משה בוגי יעלון, 'הבית היהודי' בראשות חגית משה, 'תנופה' שבראשות עפר שלח ומפלגת 'ותיקי ישראל' שבראשותו של איש המוסד לשעבר דני יתום.

מתוצאות הסקר המתפרסם 60 יום לפני פתיחת הקלפיות, כי גוש הליכוד, ש"ס ויהדות התורה משיג 47 מושבים בכנסת הבאה, כאשר גוש "רק לא ביבי" הכולל את גדעון סער, יאיר לפיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, הישראלים, כחול לבן ומרצ) משיגים 62 מושבים בכנסת, כאשר 'ימינה' של נפתלי בנט לא נספרת באף אחד מהגושים הללו ומחזיקה ב-11 מנדטים.

לפי ניתוח זה גם אם נפתלי בנט חובר לממשלה בראשות נתניהו, יש לו עדיין רק 58 מנדטים, ומי שחסר לו הוא בצלאל סמוטריץ' ומפלגתו שלא עוברת את אחוז החסימה. 

עורכי הסקר בדקו גם כן התמודדות 'ראש בראש' של שלושת מנהיגי המפלגות הגדולות אחרי הליכוד; גדעון סער, יאיר לפיד ונפתלי בנט מול בנימין נתניהו על ראשות הממשלה. בסקר שכזה בנימין נתניהו זוכה ל-43% התאמה, גדעון סער זוכה ל-40% התאמה לראשות הממשלה. גם נפתלי בנט מפתיע עם 33% אחוזי התאמה, לעומת 41% לראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו.

בשורות לא מעודדות ליאיר לפיד שנמצא בימים אלה בארה"ב לצורכי הקמפיין, כאשר ההפרש בינו לבין נתניהו גדול יותר. נתניהו זוכה בהתמודדות מול יאיר לפיד ל-54% התאמה לעומת יריבו שזוכה ב-32%.

בעלי 'פאנלס פוליטיקס' מנחם לזר מסביר את בתוצאות ואומר ל'מעריב-סופהשבוע' כי גדעון סער מצליח להתקרב לנתניהו בהתמודדות ראש בראש, כי בנוסף לרוב (60%) שהוא משיג במחנה המרכז־שמאל, גם בציבור הימני הוא מקבל תמיכה נאה יחסית (28%).

בסקר השתתפו 522 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט. טעות הדגימה המרבית - 4.4%.

פאנלס פוליטיקס סקר מעריב בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד