ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פגיעה בחפים מפשע

ליצמן: "מסע נקמה פראי"; במשטרה מתגוננים

בבוקר שאחרי המהומות במשטרה מנסים להתגונן מפני הטענות כי אנשיה יצאו הלילה ל'מסע נקמה' בעיר בני ברק בעקבות תקיפת הבלשים על ידי מספר קיצוניים | "ההמון תקף באופן ברוטאלי ומשולל כל רסן את הכוחות", מסרה המשטרה | אוחנה: "רוב הציבור החרדי וב"ב בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה ע"ל עוול בכפו" | ליצמן תקף את המשטרה, אך כמו חבריו למפלגה, לא הציג תוכנית מעשית למיגור האלימות המשטרתית

ליצמן: "מסע נקמה פראי"; במשטרה מתגוננים
אלימות השוטרים בבני ברק צילום: צילום מסך

במשטרה מגיבים הבוקר (שישי) לאלימות הקשה מצד וירי רימוני ההלם מצד שוטרים לעבר אוכלוסייה אזרחית. במשטרה מנסים להדוף את הטענות הקשות שהגיעו בעיקר מצד תושבי העיר. "המשטרה התמודדה אמש בבני ברק עם רצף הפרות סדר קשות ואלימות מצד המון פורע חוק", מסרה המשטרה.

יצוין, כי בניגוד לנטען, צוות 'בחדרי חרדים' נכח בזירת המהומות במשך שעות ארוכות והיה עד להתנהלות השערורייתית של המשטרה. בין היתר במשך הלילה השתמשו שוטרי היס"מ ברימוני הלם תוך הפעלת כח כנגד אזרחים חפים מפשע, כפי שניתן לראות במספר לא מבוטל תיעודים מהמקום.

מוקדם יותר היום התייחס השר לביטחון פנים אמיר אוחנה למהומות ובחר שלא לגנות את התנהלות המשטרה. "רוב הציבור החרדי וב"ב בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה ע"ל עוול בכפו", אמר. לדברי אוחנה, "תפקידה של המשטרה לאכוף. תקיפת שוטרים לא יכולה לעבור בשקט".

במשטרה ניסו לטעון הבוקר כי "ההמון תקף באופן ברוטאלי ומשולל כל רסן את כוחות המשטרה וגרם לפציעתם של 7 שוטרים בתפקיד". "אנו דוחים על הסף טענות וציוצים חסרי תוכן והגיון, הטוענים לאכיפה "מחמירה מדי", שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים", הוסיפו במשטרה.

לטענת המשטרה, "עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת. המשטרה לא תשלים עם מעשים מעין אלו ותפעל לאכיפה בלתי מתפשרת נגד הפרות המוניות הפוגעות בבריאות הציבור ולטיפול נחוש בגילויי אלימות שיופנו כלפי שוטרים הפועלים למען שלום הציבור ובריאותו".

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן אמנם הגיב בחומרה לאלימות המשטרתית הפרועה אמש בבני ברק, אך לצד חברי הכנסת החרדים הוא הסתפק בשיגור תגובות לתקשורת בלא להציג תוכנית סדורה כיצד יפעלו מול אלימות המשטרתית: "מה שראינו הלילה בבני ברק הוא מסע נקמה פראי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים, תוך ענישה קולקטיבית, כלפי מאות אלפים מתושבי העיר, חפים מכל פשע".

ליצמן הסתייג מתקיפה השוטרים וכתב כי "יודגש, אין כל הצדקה לשום מעשה אלימות מכל סוג, כולל כמובן כלפי אנשי משטרה העושים מלאכתם. כל שימוש באלימות הוא מעשה פסול שיש לגנותו".

"עם זאת", ציין ליצמן, "אני מגנה בתוקף מתן ההוראה להכניס פלוגות שוטרים לפרוק זעמם באלות לעוברי אורח, שימוש ברימוני הלם ומכתזיות, ובמשך כל שעות הלילה סיכנו רבים, תוך פגיעה במנוחת רבבות אזרחים, ביניהם ילדים קטנים, על לא עוול.

פניתי לשר לבט"פ אמיר אוחנה ולמפכ”ל הנכנס קובי שבתאי, לקבל הבהרות נוכח התנהגות זו שאינה מוסיפה למאמצי המאבק בנגיף הקורונה, אלא להיפך".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי התייחס הבוקר להפרות הסדר והאלימות החמורה שהופנתה כלפי השוטרים ואמר כי "האלימות אותה חווים השוטרים בפעילויות האכיפה השונות בימים האחרונים ראויה לכל גנאי ומייצרת מראות שלא נקבל ולא נשלים איתם. תקיפת הצוות המשטרתי אשר ביצע אכיפה אמש בעיר בני ברק והפגיעה הקשה בשוטרים בכלל".

עוד אמר שבתאי, כי "אני מצפה מהרשויות, מנהיגי הציבור ומשרדי הממשלה הרלוונטיים להחמיר את הסנקציות כנגד אותן הפרות ממוסדות שאנו נתקלים בהן. כמו כן , אני מצפה מכל אדם השומר חוק במדינה לגנות את אותם פורעי החוק, להוקיע אותם ולסייע בידנו לעקור מהשורש את התופעות הפסולות והמסוכנות הללו".

אלימות משטרתית מהומות תקיפת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד