י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתפשטת בישראל במהירות

החשש התממש: המוטציה הבריטית קטלנית יותר

לאחר אין ספור השערות ואף מחשבה כי המוטציה הבריטית רק מדבקת יותר, בבריטניה מבהירים כי היא קטלנית יותר. על כל 1000 נדבקים בגילאי ה-60, ימותו 14, במקום 10 בנגיף המקורי

החשש התממש: המוטציה הבריטית קטלנית יותר
נגיף הקורונה צילום: pixabay

כחודש וחצי לאחר שנמצאה לראשונה ולאחר שהחוקרים טענו כי היא אינה קטלנית יותר אלא רק מדבקת, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בתדרוך לתקשורת כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר ב-30 אחוזים.

לדברי ג'ונסון, "התבשרנו היום כי בנוסף להתפשטות במהירות רבה יותר, נראה כעת שישנן עדויות לכך שהמוטציה החדשה - שהתגלתה לראשונה בלונדון ובדרום מזרח אנגליה - עשויה להיות קשורה לשיעורי תמותה גבוהים יותר".

היועץ המדעי הראשי של בריטניה, פטריק וולאנס, הוסיף כי החולים במוטציה הבריטית חשופים לסיכון מוגבר בהשוואה לנדבקים בנגיף המקורי. "אם היית לוקח גבר בשנות השישים לחייו, הסיכון הממוצע הוא שעל כל 1,000 אנשים שנדבקו, בערך עשרה היו צפויים למות. עם הגרסה החדשה, עבור כל 1,000 אנשים שנדבקו בערך 13 או 14 עלולים למות".

הוא הוסיף כי החיסון יעיל ככל הנראה גם נגד המוטציה וכי אין עדויות לכך שהמוטציה הברזילאית והמוטציה הדרום אפריקאית קטלניות יותר.

נציין כי המוטציה הבריטית מתפשטת בישראל במהירות שיא וכי על פי ההערכות בתוך שלושה חודשים כל החולים יחלו רק במוטציה הקטלנית.

קורונה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד