י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ללא מחלות רקע

תינוק חרדי שחלה בקורונה במצב קריטי; שלושה תינוקות נוספים במצב קשה

בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים ארבעה ילדים חולי קורונה - שלושה מהם במצב קשה מאוד • רק שניים מהם עם מחלות רקע • האחות הראשית: "רק עכשיו סיימתי שיחת וידאו עם משפחתו של התינוק בן החודש וחצי, כשכל 6 אחיו צפו בו ממרחק ואמרו שהאח הקטנטן שלהם חמוד ומתוק. זה שובר את הלב"

תינוק חרדי שחלה בקורונה במצב קריטי; שלושה תינוקות נוספים במצב קשה
מחלקת קורונה בשיבא צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים מאושפזים ארבעה ילדים חולי קורונה, שמצבם של שלושה מהם מוגדר קשה מאוד. שניים מהם סובלים ממחלות רקע כרוניות. האחד בן שנתיים- מצב קשה, השני בן 6 שבועות במצב קשה, השלישי בן 13 ימים במצב יציב, והרביעי בן 9 חודשים ללא מחלות רקע- במצב קשה.

לאור כך, לראשונה בארץ ולאור ריבוי מקרים המחייבים טיפול נמרץ, נפתחה בבית החולים יחידת טיפול נמרץ ייעודית לילדים חולי קורונה. 

ד"ר אורי פולק, מנהל המערך לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם אמר כי "נאלצנו להקים יחידת טיפול נמרץ עבור ילדים ותינוקות חולי קורונה הזקוקים להנשמה או לטיפול נמרץ על ידי צוות שהמומחיות שלו היא הרדמה וטיפול נמרץ בילדים. שלושת התינוקת המטופלים אצלנו מונשמים ומורדמים, וסובלים ממחלה ריאתית משמעותית. מצבם קשה מאוד ותינוק נוסף במצב יציב".

סוניה שרעבי, האחות הראשית ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם סיפרה כי "מדובר בתינוקות שגם הוריהם בעצמם או חלק מבני המשפחה חולים, ההורים יכולים להגיע לכאן והיו רוצים לשהות כאן 24/7, אך נקרעים בין הטיפול בילדים האחרים בבית – לבין השהייה פה ביחידה לצד התינוקות, וחלק נמצאים כל הזמן על הציר של בית ובית חולים".

לדבריה, "כאנשי צוות כולנו מכילים את הקושי העצום שלהם, הרי התינוקות זקוקים לחיבוק, למגע, וכשאין הורה לידם מאוד קשה לחשוב על ההתמודדות שלהם. כולנו מנסים לסייע בכל דבר, כמובן שתמיד נמצאים אנשי צוות בפנים שעות ארוכות כדי להשגיח מקרוב".

היא סיפרה כי "רק עכשיו סיימתי שיחת וידאו עם משפחתו של התינוק בן החודש וחצי, כשכל 6 אחיו צפו בו ממרחק ואמרו שהאח הקטנטן שלהם חמוד ומתוק. זה שובר את הלב, ולכן עלינו מוטלת האחריות גם לטפל ולשמור על מקצועיות ברמה הכי גבוהה, וגם לחבק וללטף ולסייע רגשית ולהיות כמובן זמינים בכל רגע ורגע, כדי לחבר את ההורים והאחים אל הקטנטנים.

העומס רב והצוות שלנו עושה עבודת קודש מסביב לשעון במשמרות קשות״, היא מוסיפה. ״האחיות בחלקן מנותבות למחלקות הקורונה של המבוגרים, שם הן מסייעות רבות כמומחיות בתחום הנשמה וטיפול נמרץ, ומי שנשארו לעבוד כאן ביחידת הילדים שלנו – מתחלקות בין הטיפול בילדים חולים במחלות שונות במצב קשה, לבין הילדים החולים בקורונה במצב קשה. כל ילד הוא עולם ומלואו, חלקם ללא ההורים לצידם והטיפול הוא צמוד יום ולילה. שעות ארוכות בבגדי המיגון המסורבלים, החייאות קשות – ממושכות בלתי צפויות, מעקב מדוקדק אחרי כל נשימה".

קורונה הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד