י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בדרך לנורמליזיציה

הסעודים מפתיעים: כולל את "המקדשים היהודיים וההינדים"

האסיפה הכללית של האו"ם קיבלה את ההחלטה הקוראת ל"תרבות של שלום וסובלנות להגנה על אתרים דתיים". הצעה זו הוגשה על-ידי סעודיה וכוללת בתוכה מוסדות יהודים

הסעודים מפתיעים: כולל את "המקדשים היהודיים וההינדים"
עבד אל-עזיז אל-פע'ם מאחורי המלך צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון אימצה האסיפה הכללית של האו"ם פה אחד החלטה הקוראת ל"תרבות של שלום וסובלנות להגנה על אתרים דתיים", שהוצגה על ידי סעודיה, המתכננת לארגן ועידה עולמית לתמיכה במטרה הזאת.

האסיפה קראה לקהילה הבינלאומית "להכפיל מחדש את מאמציה לעודד דיאלוג ברמה העולמית בנוגע לקידום בכל הרמות של תרבות, סובלנות, ושלום, המבוססים על כבוד לזכויות האדם ולמגוון הדתות והאמונות".

שגריר סעודיה באו"ם עבדאללה אל מולאלאמי אמר כי "אתרים דתיים הם מתקנים לשלום, המייצגים את ההיסטוריה ואת המרקם החברתי של כולנו. כואב לראות אתרים דתיים אלה מאוימים או נהרסים, בין אם מדובר במסגדים אסלאמיים, כנסיות נוצריות, בתי כנסת, מקדשים הינדים או סיקים". השגריר הוקיע כל פגיעה בהם.

בהחלטה הבלתי מחייבת אך בעלת ערך פוליטי רב, מגנה האו"ם "כל מעשי אלימות, איומים, הרס, עלבונות או סכנת קיום של אתרים דתיים, כל מעשה שמטרתו להשמיד או לשנות אתר דתי בכוח".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, מתכנן לכנס ועידה עולמית שתאגד גופים של האו"ם, מדינות חברות, פוליטיקאים, מנהיגים דתיים, ארגונים דתיים, תקשורת, חברה אזרחית וגורמים נוספים, שידונו בשמירה על מקומות קדושים, אך טרם נקבע תאריך לכנס כזה. היוזמה הסעודית נתמכה על ידי כשלושים מדינות, כולל מצרים, איחוד האמירויות, עירק, מרוקו, פקיסטן וונצואלה.

סעודיה או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד