י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש כבד מהמוטציה

הקו לדובאי ייסגר; תיאסר טיסה לחו"ל לצרכי תיירות

בשל התפשטות המוטציה צפוי ראש הממשלה לקיים הערב דיון חירום עם בכירי האוצר והבריאות ובו יוחל לסגור לאלתר את שדה התעופה בן גוריון לטיסות נכנסות ויוצאות לצרכי תיירות 

הקו לדובאי ייסגר; תיאסר טיסה לחו"ל לצרכי תיירות
שדה התעופה בצל הקורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בשל התפשטות המוטציות, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב (מוצ"ש) דיון דחוף עם נציגי האוצר, הבריאות והמל"ל ובו הוא ידרוש לסגור את נמל התעופה בן גוריון לטיסות נכנסות ויוצאות.

בתוך כך, מסתמן כי גם לאחר הסגר תיאסר יציאה מהארץ לצורכי תיירות. כל מי שירצה לטוס יצטרך לעבור ועדת חריגים גם אם חוסן בשתי מנות - כך מדווחת עמליה דואק. על פי הדיווח, בשל התחלואה במדינה, הקו לדובאי צפוי להיסגר גם הוא. נציין כי החל מליל שבת, כל מי שרוצה להיכנס לישראל צריך להציג תוצאה שלילית לבדיקת קורונה שנעשתה 72 שעות קודם נחיתתו בישראל.

מוקדם יותר דיווחנו כי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בתדרוך לתקשורת כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר ב-30 אחוזים. לדברי ג'ונסון, "התבשרנו היום כי בנוסף להתפשטות במהירות רבה יותר, נראה כעת שישנן עדויות לכך שהמוטציה החדשה - שהתגלתה לראשונה בלונדון ובדרום מזרח אנגליה - עשויה להיות קשורה לשיעורי תמותה גבוהים יותר".

היועץ המדעי הראשי של בריטניה, פטריק וולאנס, הוסיף כי החולים במוטציה הבריטית חשופים לסיכון מוגבר בהשוואה לנדבקים בנגיף המקורי. "אם היית לוקח גבר בשנות השישים לחייו, הסיכון הממוצע הוא שעל כל 1,000 אנשים שנדבקו, בערך עשרה היו צפויים למות. עם הגרסה החדשה, עבור כל 1,000 אנשים שנדבקו בערך 13 או 14 עלולים למות".

 

קורונה נתב"ג בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד