ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
50 מיליון בחודש

מפעל החיסונים הגדול בעולם עלה באש; 5 עובדים נהרגו

במפעל שנחשב הגדול בעולם לייצור חיסונים ועמו עובדת חברת אסטרהזניקה המייצרת חיסון לקורונה, התרחשה שריפת ענק ובעקבותיה נספו חמישה עובדים | "השרפה פגעה משמעותית במספר קומות במבנה, אך למרות זאת לא גרמה נזק לחיסונים"

מפעל החיסונים הגדול בעולם עלה באש; 5 עובדים נהרגו
מקפיאי ענק לאחסון החיסונים צילום: יוסי אלוני פלאש 90

מפעל החיסונים הגדול בעולם הממוקם בהודו ומייצר בחודש למעלה מ-50 מיליון חיסונים עלה באש בשבת האחרונה לאחר שניצוצות של עבודות ריתוך יצאו משליטה, וכתוצאה מכך נהרגו חמשה עובדים.

מנכ"ל המפעל, אדר פונוואלה, התייחס בחשבון הטוויטר שלו למקרה החמור וצייץ: "נודע לנו כי למרבה הצער על אובדן חיי אדם במהלך אירוע השרפה. אנו עצובים מאוד ומנחמים את בני משפחתנו של הנפטרים".

בציוץ שפרסם מנהל המפעל ההודי, אדר פונוואלה, הוא כתב כי "השרפה פגעה משמעותית במספר קומות במבנה, אך למרות זאת לא גרמה נזק לחיסונים". לדבריו, הסיבה לכך היא "השמירה המוקפדת עליהם, שמטרתה להתמודד עם מצבים מסוג זה".

מספר רב של חברות תרופות משתמשות בשירותיו של המפעל השוכן בהודו בין היתר לייצור חיסונים נגד קורונה. המפעל משתף פעולה גם עם אוניברסיטת אוקספורד וחברת התרופות אסטרהזניקה, שעבורם מייצרים את החיסונים בין היתר. כאמור, במפעל מייצרים 50 מיליון חיסונים בחודש, ובשבוע שעבר הם פרסמו כי בחודש הבא היקף הייצור יכפיל את עצמו ל-100 מיליון.

מורלידהר מוהל, ראש העיר פונה שבה נמצא המפעל, סיפר כי "כוחות הכבאות של הודו השתלטו על הלהבות במהרה, אולם עדיין לא ניתן לדעת מה גרם לפריצת השרפה". עוד הוא הוסיף כי "ארבעה אנשים חולצו מהבניין בן שש הקומות, אך לצערי הרב חמישה אחרים מתו".

 

חיסון לקורונה הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד