י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פותחים את הפה

עזרא כהן מאשים: "הנשיא זרק אותנו מתחת לאוטובוס"

אחרי שטראמפ כבר חסר כוח והשפעה, האישים שמינה וסמך עליהם מתחילים 'לפתוח' עליו. עוזרו הבכיר לשעבר מאשים אותו כי לא הורה לתגבר את חיילי המשמר הלאומי, למרות שידע כי המפגינים עשויים לפרוץ לקפיטול | גם שר ההגנה מילר אמר דברים דומים

עזרא כהן מאשים: "הנשיא זרק אותנו מתחת לאוטובוס"
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ מואשם בכך ש"זרק את בכירי הפנטגון שלו מתחת לאוטובוס", זאת בעקבות המהומות בגבעת הקפיטול. שר ההגנה לשעבר בממשלו של טראמפ, כריסטופר מילר, טען כי הנשיא אמר מראש כי יהיה צורך ב-10,000 חיילים לקראת נאומו ב-6 בינואר, אולם בפועל לא נתן פקודה לכך.

כריסטופר מילר, שסיים ביום רביעי את תפקידו, אמר ל'ואניטי פייר' כי בנובמבר האחרון המצב היה שקט. הוא אמר כי התנהלות המשמר הלאומי מול מפגינים דמוקרטיים בקיץ אז החיילים ריססו גז מדמיע על המפגינים, הביאה את הרשויות בוושינגטון די סי לסרב להכניס כוחות של המשמר הלאומי ביום ה-6 בינואר.

עזרא כהן, בכיר בממשל טראמפ, הנחשב לנאמן לו ביותר, שמונה ב-10 בנובמבר לתפקיד ממלא מקום שר ההגנה למודיעין וביטחון, היה בוטה עוד יותר בהערכתו. "הנשיא השליך אותנו מתחת לאוטובוס," אמר והוסיף "וכשאני אומר 'אותנו' אני לא מתכוון רק אותנו המינויים הפוליטיים או רק לנו הרפובליקנים. הוא השליך את אמריקה מתחת לאוטובוס. הוא גרם נזק רב למרקם של המדינה הזו".

כהן המשיך ותקף: "הוא הלך להסתער על הקפיטול בעצמו? לא. אבל, אני מאמין, הייתה לו הזדמנות להרגיע דברים והוא בחר שלא, וזה באמת הפגם הקטלני, כלומר, הוא אחראי, וכשאתה אחראי, אתה אחראי למה שמשתבש".

שר ההגנה שלו סיפר שביום ההתפרעויות הייתה לו התחושה שמשהו דרמטי יקרה. לדבריו, הוא קיווה שהיום יתגלה כיום רגיל ללא אירועים, אבל "עשרות שנים במבצעים מיוחדים ובמודיעין הביאו אותי עם תיק לילה לעבודה", אמר. "אשתי שאלה אותי מה אני הולך לעשות שם, אמרתי שאני לא יודע מתי אהיה בבית".

שר ההגנה דונלד טראמפ עזרא כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד