ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הדיקטטורה חוגגת

רוסיה: המשטרה עצרה אלפים בהפגנות נגד פוטין ובעד נבלני

דיקטטורה במיטבה. משטרת רוסיה עצרה אלפי מפגינים שיצאו למחות נגד מעצרו של איש האופוזיציה אלכסי נבלני המתנגד לכהונתו של הנשיא פוטין | העולם גינה ויש מי שהטילו סנקציות על רוסיה

רוסיה: המשטרה עצרה אלפים בהפגנות נגד פוטין ובעד נבלני
נבלני צילום: מתוך האינסטגרם

משטרת רוסיה עצרה למעלה מ-2,800 בני אדם בהפגנות תמיכה ברחבי המדינה, שדרשו לשחרר את איש האופוזיציה אלכסיי נבלני שנעצר עם נחיתתו מגרמניה בשבוע שעבר. מעל 1,000 איש נעצרו במוסקבה הבירה לבדה.

נבלני נעצר בשובו לרוסיה מגרמניה בסוף השבוע, לאחר שהורעל לפני כמה חודשים על ידי הרוסים, והוטל לטיפול רפואי מציל חיים בברלין.

על נבלני הוטל עונש מאסר של 30 יום בגין הפרת עונש על תנאי שנגזר עליו בשנת 2014 באשמת שחיתות, אך הוא טוען להגנתו כי האישומים הללו באו ממניעים פוליטיים.

אלפים התכנסו במרכז מוסקבה כדי לצעוד מכיכר פושקין המרכזית לקרמלין. משרד הפנים הרוסי העריך כי נכחו בה 4,000 איש. אך כמה סוכנויות ידיעות דיווחו על נתונים גבוהים בהרבה, ודיווחו על בין 20-40 אלף מפגינים.

האיחוד האירופי גינה את המעצרים ההמוניים של המפגינים ואת פעולות הרשויות הרוסיות ביום שבת. ממשלת בריטניה קראה לממשלת רוסיה "לכבד את התחייבויותיה הבינלאומיות בנושא זכויות אדם" ולשחרר את המפגינים שעוכבו. ארה"ב, האיחוד האירופי, צרפת וקנדה לחצו על רוסיה לשחרר את נבלני, בריסל גם הטילה סנקציות על רוסיה בגלל מעצרו של נבלני.

נבלני, הוא אחד המבקרים הבולטים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, טס לפני ששה ימים למוסקבה, יותר מ-250,000 איש עקבו אחר התקדמות טיסתו באופן מקוון, וכמה מאות מתומכיו התאספו לפגוש אותו בשובו, אך נותרו מאוכזבים לאחר שהרשויות הסיטו את המטוס לשדה תעופה אחר ברגע האחרון.

כזכור נבלני הוטס לברלין באוגוסט האחרון לצורך טיפול רפואי חירום, לאחר שהורעל באמצעות גז נוביצ'וק. הוא מקווה להצליח בבחירות לפרלמנט בספטמבר השנה, בעודו מתמודד עם שלושה תיקים פליליים אחרים, כולם הוגשו נגדו ממניעים פוליטיים.

נבלני צייץ ביום שלישי האחרון: "פוטין כל כך כועס עליי ששרדתי את ההרעלה שלו, שהוא הורה לרשות הפדרלית להביא אותי למשפט אמיתי". בית הדין האירופי לזכויות אדם קבע כי המעצרים שלו ב-2012 וב-2014 היו ממניעים פוליטיים.

אלכסיי נבלני רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד