ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הסברה על השואה והמדינה

השגריר הישראלי: "מסתמן מבצע הטסה אדיר של כולם לישראל כדי להתחסן"

שגרירנו באיטליה מתוסכל מקצב ההתחסנות במדינה, לעומת מה שעיניו רואות במדינת ישראל. בראיון שהעניק לתקשורת הממלכתית התייחס השגריר דרור אידר ליום השואה הבינלאומי שיצוין באיטליה השבוע ואמר: "הטענה שמדינת ישראל קמה בגלל השואה היא לטעמי טענה אנטישמית חצופה, משום שהיא אומרת שהיהודים סחרו באסון הכי כבד שלהם כדי לקבל משהו בתמורה"

השגריר הישראלי: "מסתמן מבצע הטסה אדיר של כולם לישראל כדי להתחסן"
השגריר דרור אידר צילום: מתוך פייסבוק

איטליה ממשיכה לדשדש עם מספרי הנדבקים והמתים. ביום חמישי האחרון נוספו יותר מ-14,000 נדבקים. 521 מתים (יום קודם: 524). יותר מ-267,000 בדיקות ביום. אחוז החיוביים: 5.26.

באשר לחיסונים באיטליה, עד כה חוסנו פחות מ-1.3 מיליון בחיסון ראשון במדינה שמונה כ-60 מיליון תושבים. בחיסון שני חוסנו עד כה רק כ-30,000. הסיבה היא בעיקר היעדר חיסונים.

לשם השוואה, איטליה היא הראשונה באירופה שהחלה לחסן את אזרחיה, אולם בקצב איטי למדי. באירופה ישנם מפעלים גדולים לייצור חיסונים ובעת חירום הם מתגלים כחסרי תועלת, מאות אלפי מתים ועוד היד נטויה.

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, תיאר בחשבון הפייסבוק שלו את המצב באיטליה, ותהה "מדוע לא יבקש האיחוד האירופי מחברת פייזר לייצר את החיסונים גם באירופה? ישלמו להם ככל שיבקשו. כן, אני מכיר את הסיבות הידועות מדוע לא, אבל בעת מלחמה, מקצרים הליכים ומגייסים את כולם להצלת האנושות. מין אדישות של השלמה עם הגורל, והבנה שנידרש לשנה או יותר, עד שהעניינים יתקדמו. חבל, חבל".

השגריר כתב בפוסט כי "אצלנו בשגרירות, כמו בשאר נציגויות ישראל בעולם, פועלים כדי לחסן את כלל השליחים. ישראל החלה במבצע חיסון של הדיפלומטים הזרים בארץ; אחרי ככלות הכל, הם באים ויוצאים בשערינו, וחשוב שיתחסנו. זה אומר, שנושא החיסונים ההדדיים, לא ממש יקרה בפעם הזאת; אפילו את האזרחים כאן עוד לא חיסנו. אז מה שמסתמן הוא מבצע הטסה אדיר של כולם לישראל כדי להתחסן, פעמיים, כי לא יידח ממנו נידח, נקווה בקרוב".

השגריר מציין כי ביום רביעי הקרוב יציינו באיטליה את יום השואה הבינלאומי (27 בינואר). "האיטלקים משקיעים בזכר השואה ולימודה. כששר החוץ די מאיו ביקר בארץ, הציגו לו ביד ושם תכניות ללימוד השואה, ואמרו שאין הסדרים להכנת מדריכים ומורים עם מחוזות הדרום באיטליה. מדובר בקורס שבו מגיעים מורים איטלקים ליד ושם ללמוד על השואה, ועל הדרך מקיימים סיורים בארץ. השר פעל במהירות, וכבר נוצר קשר של יד ושם עם משרדי החינוך במחוזות פוליה, קמפניה וסיציליה. אנחנו עוזרים להם בחיבורים הנדרשים" כתב השגריר.

"השבוע צילמו אצלי בבית השגריר ראיון לטלוויזיה הממלכתית לכבוד יום השואה" כותב השגריר, "כאן המקום להודות למחלקת התקשורת בשגרירות, לאורי צירינסקי שמנהל אותה ולרוסלה צרפתי העובדת בשגרירות שנים רבות, וניסיונה עוזר לנו להגיע למקומות הנכונים".

בראיון לטלוויזיה הממלכתית אמר השגריר: "הטענה שמדינת ישראל קמה בגלל השואה היא לטעמי טענה אנטישמית חצופה, משום שהיא אומרת שהיהודים סחרו באסון הכי כבד שלהם כדי לקבל משהו בתמורה. אנחנו מוותרים על זה. האמת היא שמדינת ישראל קמה למרות השואה ולא בגללה".

"השואה הייתה הניסיון הגדול האחרון לעצור את התהליך ההיסטורי של שיבת היהודים לציון אחרי כ-1900 שנה מאז חורבן ירושלים ויהודה בשנת 70 בידי האימפריה הרומית. משמעות קיומה של מדינה יהודית עצמאית אחרי מאות שנים שבהם העם היהודי היה חסר בית, וכל זב ומצורע יכול היה לפגוע בנו, היא שלמדנו את לקח השואה הבסיסי ביותר: מי שמסתובב בין העמים חסר בית לאומי, נתון לסכנה מתמדת של רצח עם".

"מבחינה זו, השואה אינה סיפור אירופי, תקלה של עמי התרבות, ממש כשם שחוקי הגזע שנחקקו כאן ב-1938 בידי הממשלה הפשיסטית אינן רק סיפור בין הקהילה היהודית לאיטליה; השואה לא התחילה ב-1939 ולא הסתיימה ב-1945. יש לה רקע בן אלפי שנים של שנאת ישראל והיהודים שהגיע לשיאו לפני כ-80 שנה. ויש לה גם פרק נוסף, אפילוג חשוב: מתוך אפר השואה של ששת המיליונים, העם היהודי קם לתחייה במולדתו העתיקה. שלוש שנים לאחר השואה קמה מדינת ישראל".

"בזמן שדוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, פלשו לארצנו צבאות של 7 מדינות ערביות. הם רצו להמשיך את מה שהנאצים לא הספיקו לעשות. תודה לקל, ניצחנו אותם במחיר כבד. מאז, ממשיכה המלחמה נגדנו – אם לא בכלי נשק קונבנציונליים, אז בכלי נשק תודעתיים, בדמות דה-לגיטימציה לרעיון המדינה היהודית. מדינה דמוקרטית שנותנת זכויות שוות לכלל אזרחיה, ללא הבדל דת גזע, אבל מבחינה לאומית זו המדינה היחידה של העם היהודי על הפלנטה הזאת. אנחנו נשמור עליה מכל משמר. למדנו את לקח השואה". כך השגריר.

דרור אידר איטליה חיסון לקורונה יום השואה הבינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד