ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יגיש ערעור

שטיינמץ נידון למאסר ממושך וקנס כספי גדול

איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ הואשם בשוויץ בעוון שחיתות ונידון לחמש שנות מאסר וכן קנס בסך 56 מיליון דולר. שטיינמץ מסר בתגובה: "פסק הדין מנוגד לחלוטין לכללי הדין הבינלאומי, הוא אינו סופי ואני אגיש ערעור עליו באופן מיידי"

שטיינמץ נידון למאסר ממושך וקנס כספי גדול
המיליארדר בני שטיינמץ בבית המשפט צילום: פלאש 90

איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ, נמצא אשם בשחיתות בבית המשפט בשוויץ, באוגוסט 2019 הואשם על ידי תובע בז'נבה בגין שחיתות בעסקי הברזל. לטענת בית המשפט, שטיינמץ נתן שוחד לנשיא גינאה לנסנה קונטה ולאשתו ממדי טורה, בתמורה לקבלת זכויות כרייה של עפרות ברזל.

ביום שישי האחרון, השופטים קבעו כי שטיינמץ אשם בזיוף מסמכים, וגזרו עליו חמש שנות מאסר וקנס של 56 מיליון דולר. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

שטיינמץ ושני עוזרים שלו הואשמו כי שילמו, שוחד בסך 10 מיליון דולר כדי להשיג היתרי חיפושים, וזיוף מסמכים. איב ברטוסה, התובע הראשי של ז'נבה פסק לו חמש שנות מאסר, ופיצוי בסך 50 מיליון פרנק שוויצרי השווה לכ-56.33 מיליון דולר.

על פי הדיווח של חן מענית באתר 'גלובס', שטיינמץ שנמצא כיום בשוויץ, ימשיך לנהל קרבות משפטיים ברומניה, בשוויץ, וגם בארץ ומקווה שיתאפשר לו לעזוב את המדינה ולחזור לישראל. הדבר שהוא חושש ממנו יותר מכל הוא שיוצא נגדו צו מעצר בינלאומי.

שטיינמץ מסר לתקשורת את תגובתו לאחר ההחלטה: "פסק הדין מנוגד לחלוטין לכללי הדין הבינלאומי, הוא אינו סופי ואני אגיש ערעור עליו באופן מיידי".

בני שטיינמץ עונש מאסר שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד