ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הרכבת הרשימות

גם לאחר הסיכומים ב'אגודה': תסיסה בבעלזא, חשש מקרב בין החסידויות

גם אחרי הסיכומים הפנימיים על הקמת ועדת כספים אגודאית וסיכום להעברת המקומות הנוספים של גור וויז׳ניץ לחסידויות הקטנות, בבעלזא לא מרוצים מהסיכומים והחשש מקרבות בין החסידויות השונות, מתעצם • בכיר במפלגה מתריע: "יכולות להיות השלכות הרות אסון" | כל הפרטים

גם לאחר הסיכומים ב'אגודה': תסיסה בבעלזא, חשש מקרב בין החסידויות
ספירת קולות צילום: Miriam Alster/FLASH90

גם לאחר הכינוס השני של ועדת השמונה, בסיומה חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי בסיעה המרכזית ובסיעה המאוחדת (גור וויז׳ניץ) הביעו הסכמה להעביר את המקומות השניים שלהם ברשימה לחסידויות קטנות, בבעלזא עדיין מאוכזבים מההסכם, לצד חשש בחסידויות.

כאמור, עם פיזור הכנסת הציבו בציר שבנו שלומי אמונים וחסידות בעלזא שלוש דרישות, הקמת ועדת כספים לחלוקת הכספים באגודת ישראל, התחשבות בחסידות בעלזא שלטענתם גדולה מויז'ניץ אך משובצת אחריה ברשימה ומתן ביטוי ברשימה לקהילות נוספות מלבד אלו הגדולות.

בנושא של ועדת הכספים הגיעו להבנות ראשונות אך טרם סוכם מי ירכז את פעילות הוועדה ויפעיל את כינוסה בעת דרישת החברים, כשגם בייחס לדרישה השלישית חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי בגור וויז'ניץ הודיעו כי יעבירו את המקומות השניים שלהם ברשימה לקהילות אחרות.

בקרב החסידויות שלוטשות עיניים למקומות הללו שככל הנראה יהיו מקומות 10, 12 ו 14, קיים חשש כי יפתח קרב ומחלוקת בעיקר על ליבם של נציגי הסיעה המרכזית מאחר והמקום העשירי עלול להיות ריאלי בכנסת הבאה.

החשש הוא שנציגים ישתמשו בהעברת המקומות הללו לדילים פוליטיים בין חסידויות ולפיצולים בחיבורים הקיימים, לצורך כך עולה דרישה בקרב החסידויות שהגיעה לביטוי גם בדיון בוועדת השמונה, כי יקבעו קריטריונים לשיבוץ במקומות האלו, או לפי גודל החסידות אן לפי הוותק.

בנוסף, בחסידות בעלזא קיימת תסיסה מאז הדיון בסוף השבוע, כאשר בדרישה לדיון על סדר המקומות, במחלוקת האם המקום השלישי באגודת ישראל שייך לחסידי ויז'ניץ או בעלזא אין התקדמות, מאחר ובחסידות ויז׳ניץ הציגו מסמכים כי המקום שייך להם.

ביום שישי פורסם בביטאון שלומי אמונים- 'המבשר' תחת הכותרת "ועדת ה־8 של אגודת ישראל התפזרה מבלי בשורה של אחדות והבנה", כי קיימת ביניהם, "תחושת ההחמצה וההתמרמרות לנוכח העובדה שוועדת השמונה של אגודת ישראל שהתכנסה ביום חמישי לא יצאה עם החלטות שיבטאו את הרצון לחבר את מגוון הקהילות לתנועת אגודת ישראל".

בביטאון צוטט אחד מבכירי אגודת ישראל כאומר: "הועדה שהיתה אמורה להבין את רחשי הציבור האגודאי, להשכיל לאחד וללכד, לקרב ולחזק, לא עשתה זאת. במקום לקבל החלטות שמהן יובן כי אגודת ישראל מאחדת ומאגדת את כל הקהילות כולן, היא הרחיקה את ההחלטות".

"המשמעות של כינוסים אלו שאין ניתנות בהן תשובות הוגנות", התריעו, "יכולה להיות הרת אסון", הזהירו אותם גורמים שלטענתם, "יש ציבור גדול שמרגיש מאוכזב, ולקראת הבחירות שבפתח הוא עלול לפרש דברים על דעת עצמו, להסיק מסקנות בלתי נכונות, אך הן יהיו כאלה שעלולות להכאיב לאגודת ישראל ולנציגיה".

עוד התריעו בציר שלומי אמונים בעלזא שמתעקשים יחד על כל הדרישות, ״חבל, הם אומרים, שכך הם פני הדברים. אין מי שיכול לקחת אחריות על ההשלכות הקרובות והרחוקות, מלבד אלו שאינם מסבירים את פניהם לקהלים השונים והמגוונים של אגודת ישראל. אין מי שיישא באחריות לנוכח תוצאות בלתי רצויות, כי אם מי שכרגע נח להם לדחות שוב ושוב את קבלת ההחלטות ההגיוניות והמתבקשות".

אגודת ישראל בחירות 2021 בעלזא ויזניץ עיתון המבשר עיתון המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד