ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
השכנים הלשינו

עימותים במונטריאול: "היה נראה כמו מאה שערים"

משטרת מונטריאול עצרה חמישה חרדים ופיזרה שני מניינים בשני בתי כנסת באיזור אוטרמונט- האזור החסידי של מונטריאול |תושבים ששהו במקום מתארים כי "השוטרים היכו את המתפללים ב'מכות רצח'"

עימותים במונטריאול: "היה נראה כמו מאה שערים"
העימותים במונטריאול צילום: מתוך צילומי הטלוויזיה המקומית

שוטרי משטרת מונטריאול פיזרו בשבת בבוקר תפילה בבית כנסת חסידי, גם בליל שבת שכנים הזמינו משטרה לאחר שראו מתפללים רבים מגיעים לבית הכנסת.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, ביום שישי בערב ארבעה שוטרי משטרת מונטריאול הותקפו מילולית כשהורו למניינים שהתכנסו לתפילה, להתפזר.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, כשהמשטרה הגיעה מתפללים רבים נמלטו מהמקום. אך רבים אחרים קיבלו דו"ח בסך 1,550 דולר קנדי.

החוק בקנדה קובע כי מותר להיות בבית כנסת עם עשרה מתפללים בלבד. אחד התושבים החרדים במקום סיפר ל"בחדרי חרדים" על מה שהתרחש. "השוטרים חיכו מחוץ לבית הכנסת של סקווירא, בזמן התפילה השוטרים חיכו בחוץ, ומכיוון שיש עוצר מהשעה 20:00 עד 05:00 בבוקר, השוטרים ידעו שהמתפללים ייצאו החוצה, אז הם חיכו בחוץ, עשרות ניידות עם הרבה מאד שוטרים חיכו בחוץ, המקום היה נראה כמו מאה שערים".

"השוטרים לא ריחמו על המתפללים, וכשהם יצאו החוצה השוטרים עצרו כמה מהם, והיכו הרבה מאד מתפללים ממש מכות רצח, היו מכות צרחות ובלגן כשהרבה גויים עומדים בחוץ ומצלמים".

למחרת בבוקר השוטרים הגיעו לבית הכנסת של סאטמר, והם עצרו את אחד המתפללים, אך לא ברור למה הם עצרו אותו. גם את התפילה בסאטמר המשטרה פיזרה, השוטרים חזרו שוב לסעודה שלישית, והמתפללים נשארו להתפלל בחוץ בקור.

מונטריאול משטרת מונטריאול סאטמר עימותים עצורים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד