כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הר הגעש התפרץ, אירופה בכאוס תעופתי

הר געש שהתפרץ באיסלנד, גורם לכאוס תעופתי בכל רחבי צפון אירופה. טיסות בוטלו ועשן סמיך מכסה את שמי האזור. שיבושים צפויים גם בטיסות בין בריטניה לישראל • וידיאו

הר הגעש התפרץ, אירופה בכאוס תעופתי
ויקיפדיה



אירופה גועשת: עשרות אלפי נוסעים בכל רחבי צפון אירופה חווים הבוקר, את מה שעובר בדרך כלל על אזרחי ישראל למודי השיבושים ןהשביתות בנמלי התעופה, אך בשל סיבה אחרת לגמרי.

בשל התפרצות הר הגעש אתמול (ד) באיסלנד, חווה אירופה תוהו ובוהו בשירותי התעופה בצפון היבשת. התפרצות הר הגעש שלחה לאוויר שכבה עבה של עשן אפור וסמיך, המסכן את המטוסים הטסים באזור. בין השאר צפויים שיבושים גם בתנועת המטוסים בין בריטניה לישראל.

הר הגעש התפרץ אתמול באיסלנד הממוקמת בין גרינלנד, נורווגיה וסקוטלנד. "עקב ההתפרצות והעשן הסמיך, התנועה בנתיבים האוויריים בין סקוטלנד, נורבגיה, שוודיה, בריטניה ופינלנד תהיה מוגבלת מאוד", אמר נציג רשות שדות התעופה בפינלנד. העשן שחדר למרחב האווירי של בריטניה במהלך הלילה.' גרמה להודעת אזהרה לחברות התעופה.

התפרצות הר הגעש יצרה שכבה עבה של עשן שחור באוויר "וזהו סיכון בטיחותי גבוה ביותר לצוות האוויר" אמר דובר רשות שדות התעופה הבריטית. הדובר מסר כי חברות התעופה הבריטיות משתפות פעולה עם החברות הזרות כדי להפחית את הפגיעה בנוסעים עד כמה שניתן.

מהבוקר מרבית הטיסות בכל רחבי בריטניה בוטלו בשל הסיכון הבטיחותי. בנורווגיה בוטלו 80 טיסות, ולא ברור עדיין אם בהמשך היום שדות התעופה ייסגרו כליל.

הר הגעש מתפרץ




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד