ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מאוחר מידי

דו"ח אמ"ן: המוטציה הבריטית - בלתי ניתנת לעצירה

המוטציה הבריטית משתוללת בישראל: אמש דווח כי המוטציה שפשטה בישראל קטלנית יותר ב-30%, הבוקר מפרסם דו"ח אמ"ן כי היא אף הדומיננטית ביותר ואינה ניתנת לעצירה

דו"ח אמ"ן: המוטציה הבריטית - בלתי ניתנת לעצירה
מעבדה בבית החולים רמב''ם בחיפה צילום: Yossi Aloni/Flash90

יממה לאחר שדווח כי היא קטלנית יותר ב-30 אחוזים, דו"ח אמ"ן שפורסם אמש קובע כי המוטציה הבריטית - הדומיננטית בישראל, הינה בלתי ניתנת לעצירה ומציין כי זה רק עניין של זמן עד שהיא תהפוך לנגיף המצוי ביותר בישראל.

בדו"ח צוין כי "יש לנהל את התפרצות וריאנטים שמעלים את קצב ההדבקה ובכלל זאת הווריאנט הבריטי שהתפשט בישראל וביתר העולם וכן הווריאנט הדרום-אפריקני. בעיה זו היא גלובאלית ואותותיה ניכרים כבר במדינות אירופה ובארה"ב, ובמדינות נוספות בעולם בהתפרצויות מהירות יותר, אשר השליטה בהן הופכת לקשה ביותר". 

לפי מחברי הדו"ח, בעוד שהמוטציה שנמצאה בחורפנים בדנמרק נעצרה באופן מלא ובעצם נכחדה על ידי הטלת סגר מלא על האיזור בו היא נמצאה והמוטציה הדרום אפריקנית כמו גם המוטציה הברזילאית נבלמות באופן יחסי, המוטציה הבריטית הקטלנית בלתי ניתנת לעצירה בישראל.

"המקרה של הוריאנט הבריטי הוכיח כי על אף היערכות ותגובה מהירה של ישראל מיד עם היוודע על קיומו של הוריאנט הבריטי, היה זה מאוחר מכדי לעצור את התפשטותו באוכלוסייה, דבר ש תרם להחרפת הצעדים במסגרת הסגר השלישי (8 בינואר 2021), פגע ביעילות הסגר, ומגביר מאוד את החשש מעליית התחלואה לאחר הסרת הסגר, נוכח השתנות "כללי המשחק" של קצב ההדבקה הצפוי לאחריו", נכתב בדו"ח.

למעשה, כך מציינים בדו"ח, זה רק עניין של זמן עד שהיא תחליף את הנגיף המצוי כעת וכי כל החולים שיחלו בעתיד - יחלו במוטציה הבריטית.

מחברי הדו"ח ממליצים למנוע כניסת תיירים לישראל באופן מלא, ובכלל, להגביל את הטיסות, כיוון שעדיין לא בטוח שהחיסון יעיל בפני המוטציה. בנוסף, הם מעלים חשש שתתפתח מוטציה ישראלית עמידה לחיסונים בשל מבצע החיסונים המקיף.

לסיכום הם מציינים כי החיסון יאפשר לישראל לחזור לשגרה, רק אם תשתמש ביתרונות שהוא מעניק בהיבט הורדת התחלואה והתמותה מהזנים המוכרים לנו כיום.

על מנת לשמר את ההישג שיתקבל באמצעות מבצע החיסון נדרש: להמשיך להקפיד על הנחיות הריחוק, בידוד, והיגיינה עד לחיסון אחוזים ניכרים באוכלוסייה, ולהימנע מיציאה בלתי מבוקרת מהסגר, למנוע או לכל הפחות לעכב בחודשים רבים כניסת וריאנטים חדשים של הנגיף שעלולים בתרחיש מחמיר לאתגר את החיסונים הקיימים. הדבר דורש התייחסות מהודקת יותר למדיניות היציאה והכניסה לישראל ממדינות בעלות תחלואה כולל למול מחוסנים.

בנוסף הם ממליצים למנוע ולגלות התפתחות של וריאנטים בתחומי ישראל באמצעות, מאמץ להורדת התחלואה לממדים נמוכים ככל הניתן. ככל שירבו המחוסנים הדבר עשוי להיות קל ו"ריאלי" יותר למימוש, ולעקוב אחר התפתחות גרסאות מקומיות של הנגיף באמצעות ביצוע ריצוף גנטי נרחב ולהשלים את מבצע החיסונים במהירות וביעילות, תוך הסברה רחבה שתאפשר התגייסות לאומית רחבה למאמץ זה.

חיסון לקורונה בריטניה סגר אמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד