י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הילדים הוכו

אנטישמיות: משפחה חרדית יצאה לנופש והותקפה באלימות

משפחה יהודית שעשתה את דרכה אל חופשה בלה-קומברה שבארגנטינה הותקפה קשות ע"י חבורת פורעים אנטישמיים | למרות שהמשטרה המקומית קבלה את פרטי הרכב התוקף, דבר לא נעשה

אנטישמיות: משפחה חרדית יצאה לנופש והותקפה באלימות
חרדים נופשים בלה קומברה, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי האחרון משפחה יהודית חרדית ששהתה בחופשה בלה - קומברה שבמחוז קורדובה בארגנטינה, הותקפה על ידי אנטישמיים, במכונית שהותקפה היתה גם הסבתא בת ה-92 ותינוק בן שנה וחצי.

על פי הדיווח באתר visavis.com מכונית סובארו רדפה אחרי משפחה יהודית ששהו ברכב, נוסעי הרכב החלו לקלל אותם כי הם יהודים, לאחר מכן מכונית התוקפים חסמה את מכונית המשפחה, התוקפים החלו לבעוט בדלת ושמשות המכונית בחוזקה, הגבר היהודי עצר ויצא מהמכונית לשאול את המקללים מדוע הם מתנהגים ככה, בתגובה הוא קיבל מכות ועלבונות ואף שברו את משקפיו: "אתם יהודים, צאו מכאן" אמר להם אחד האנטישמים.

מהדיווחים עולה כי גם הילדים ברכב הוכו, אב המשפחה בתושייה רבה הצליח לחמוק ולהגיע ללה קומברה, שם הם נכנסו לבית החולים העירוני לקבל טיפול רפואי.

הם הלכו לאחר מכן לתחנת המשטרה עם כל הנתונים אפילו את מספר הרכב של הסובארו, אך לטענתם המשטרה לא לקחה את התקיפה ברצינות.

המשפחה היתה חלק מקבוצה של כ-50 משפחות יהודיות חרדיות שנסעו לחופשה. לאחר שהמשפחה טופלה בבית החולים הם חזרו הביתה. אב המשפחה אמר כי "הסבתא בת 92 הייתה מודאגת מאוד ועם התקפי פאניקה, אנו חוששים לשלומה, גם הבנים פחדו מאוד ואשתי לא יכולה לישון מאז אותו לילה".

הרב אליהו המרה - נשיא וועד הקהילות בארגנטינה אמר בשיחה ל"בחדרי חרדים" על התקיפה: "היהודים נופשים באיזור קורדובה מזה עשרות שנים, הזדעזענו ביום שישי לשמוע על תקיפת המשפחה, אנו בקשר עם המשפחות במקום. יחד עם זאת אנו דורשים מרשויות החוק במחוז קורדובה בארגנטינה לחקור את המקרה ולמצות את הדין עם התוקפים, לא יתכן שתקיפה כזו תעבור על סדר היום. על רשויות החוק לדאוג לביטחונם של היהודים הנופשים במקום, ואסור שמקרים מאין אלו ישנו שוב".

אנטישמיות בארגנטינה משפחה חרדית נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד