י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גופשטיין כן, משגב לא

אינתיפאדת חילונים: פניה ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד עיתון הארץ

בסוף השבוע האחרון פרסם העיתונאי הבכיר אורי משגב מאמר רווי הסתה וגזענות כלפי הציבור החרדי בעיתון 'הארץ', בארגון 'בצלמו' החליטו כי הם אינם שותקים יותר לנוכח ההסתה הברורה של אנשי תקשורת נגד הציבור החרדי, ולאור כך פנו בפניה מיוחדת ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט

אינתיפאדת חילונים: פניה ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד עיתון הארץ
אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן פלאש 90

מילים יכולות להרוג: בסוף השבוע האחרון פרסם העיתונאי הבכיר אורי משגב מאמר רווי הסתה וגזענות כלפי הציבור החרדי בעיתון הארץ, בארגון 'בצלמו' החליטו כי הם אינם שותקים יותר לנוכח ההסתה הברורה של אנשי תקשורת נגד הציבור החרדי, ולאור כך פנו בפניה מיוחדת ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בפנייה צוטטו ה'פנינים' אותם כתב משגב נגד הציבור החרדי, "פגיעתם של החרדים קשה, החרדים מסוכנים יותר מהטילים של חיזבאללה והגרעין האירני", ובנוסף הובעה הקריאה לצאת לאינתיפאדה חילונית נגד החרדים, "מי שיצית פה אינתיפאדה חילונית יהפוך לכוכב עליון" הצהיר משגב.

"מלבד הפן העצוב ישנו כאן היבט פלילי חמור ביותר שעליך להניח את דעתך עליו" נאמר בפניה של ארגון בצלמו ליועמ"ש. "אין כל ספק שלו מאמר כזה היה מתפרסם כלפי  ערבים בכל אתר ימני אחר, מיד כותב המאמר ובעלי האתר היו נעצרים, ובצדק".

עוד נאמר בפניה למנדלבליט: "מכובדי, הציבור החרדי מזמן נהפך לציבור המבוזה ביותר במדינה. בעוד כלפי מי שמביע גזענות כלפי הציבור הערבי מוגשים עשרות כתבי אישום. בעוד מפעילי אתר הקול היהודי הורשעו לדין ובנצי גופשטיין מועמד לדין על מאמרי הסתה בערוץ 7 לא ייתכן שמאמר זה יישאר ללא תגובת החוק".

שי גליק מנכ"ל בצלמו אמר עם הגשת מכתב הפנייה ליועמ"ש: "אי פתיחת חקירה פלילית נגד כותב המאמר משמעותה אחת - התרת דמו של הציבור החרדי בפומבי ונתינת דלק והכשר של הפרקליטות להמשך מסע שפיכת דמו של הציבור החרדי".

"אני פונה אליך כבוד היועמ"ש שתבחר לקבל את תלונתי ולא למצוא איזה עילה בירוקרטית להימנע מקבלתה" הוסיף גליק.

בצלמו הארץ הסתה נגד חרדים יועץ משפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד