י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נגד גדולי ישראל

גנץ בממשלה: לבחון משפטית כיצד לפעול מול הוראות המנהיגים

בפתח ישיבת הממשלה הפתיע שר הביטחון גנץ והודיע כי שוחח עם היועמ"ש לממשלה מנדלבליט במטרה להבין כיצד ניתן לפעול משפטית מול הוראות גדולי ישראל המנוגדות להוראות הממשלה | גנץ התייחס גם לאירוע הירי בב"ב: "לא ייתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר כשבאים לפזר"

גנץ בממשלה: לבחון משפטית כיצד לפעול מול הוראות המנהיגים
נתניהו בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

מול הוראות גדולי ישראל שמביאים את דעת התורה, יו"ר כחול לבן, ושר הביטחון מצהיר כי הוא בודק משפטית מה ניתן לעשות מול הוראות הרבנים המנוגדים להוראות הממשלה.

"זוהי ממש הפקרות של חיי אדם", אמר השר גנץ בפתח ישיבת הממשלה. "העלאת הקנסות צריכה לעבור מחר לא רק בקריאה ראשונה, אלא גם בקריאה שנייה ושלישית על מנת להיכנס לתוקף, זה לא מספיק שנעלה אותה, זה חשוב שנעביר אותה. חשוב שהדבר הזה יקרה" ציין יו"ר כחל"ב.

גנץ הוסיף בדבריו: "אני קורא למנהיגי הציבור החרדי ולמנהיגי הציבור בכלל- לא ייתכן שיהיו הנחיות מנהיגותיות שונות מהנחיות של ממשלת ישראל. זה ממש חמור". בדבריו חשף גנץ, "אני גם ביקשתי מהיועמ"ש לממשלה לבחון את ההתנהלות הזו מבחינה משפטית, ומה ניתן לעשות,.

"מה שחשוב שנעשה זה לא שנריב אחד עם השני, שנבין שהקורונה היא אתגר משותף לכולם, חייבים להילחם בה ביחד, אף אחד לא סוגר מוסדות חינוך כי רוצים שנסגור מוסדות חינוך, אף אחד לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה לסגור מוסדות תורה, ההפך, לימוד התורה הוא דבר חשוב, אבל בריאות חשובה גם כן. לכן חייבים להקפיד הקפדה יתרה על הדברים האלה", ציין גנץ.

בהתייחסו לאירוע הירי היום (ראשון) בבני ברק, אמר שר הביטחון, "לא ייתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר בבני ברק כשבאים לפזר, שוטר צריך לבוא, לתת הנחיה וזה מספיק. לא צריך יותר מכך. אנחנו צריכים לתת להם את הכוח באמצעות התקנות והחקיקה הנלווית לעניין הזה. המצב כרגע בעיניי הוא מצב חמור מאוד ועלינו כממשלה לפעול על מנת לשנות אותו ולאלתר".

קודם לכן התייחס ראש הממשלה למצב ואמר: "בניגוד למה שאומרים אנחנו מקדימים את כל העולם אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית", אמר נחרצות.

בהתייחסו למצב ברחובות החרדיות, אמר: "בשבוע הקרוב נקיים דיון על אסטרטגיית יציאה מהסגר. רוב המגזר החרדי שומר על ההנחיות אבל יש יוצאים מהכלל שמתנהגים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת".

נתניהו הביע הסכמה לדרישה של בני גנץ והודיע כי חוק הקנסות יאושר בשלוש קריאות בימים הקרובים: "אנחנו מביאים את זה (העלאת הקנסות א.ק.) לקריאה ראשונה כי זה מה שהחוק אומר בפגרה, אבל נפעל להביא את זה לאישור עד הסוף ללא דיחוי".

קורונה בני גנץ אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד