י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עשרות אלפים לעסקים

התוכנית הכלכלית: מענק של 750 ש"ח לאזרח; 500 ש"ח לילד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הציגו הערב את פרטי התוכנית הכלכלית החדשה לאזרחי ישראל. על פי פרטי התכנית, כל אזרח מעל גיל 18 יקבל 750 שקלים ישירות לחשבון הבנק, 500 שקלים לילד עד הילד הרביעי ו-300 שקלים מהילד הרביעי ואילך | היועמ"ש צפוי להתנגד

התוכנית הכלכלית: מענק של 750 ש"ח לאזרח; 500 ש"ח לילד
נתניהו בנצרת צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הציגו הערב (ראשון) את התוכנית הכלכלית, שמגיעה לאחר עימות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שמתנגד לה.

"עד היום הבאנו הרבה תכניות סיוע לאזרחים, לעצמאיים, למובטלים, לעסקים, אבל אני חייב להגיד שאזרחים ועסקים רבים עדיין זקוקים לעזרה ועוד סיוע כלכלי, אני שומע אותם, קשוב להם, אנחנו מדברים איתם ופועלים לעזור להם כמו הערב. במקביל חייבים להזניק את הכלכלה שלנו קדימה על ידי תימרוץ העסקים והגדלת הצמיחה. יחד עם שר האוצר אני מביא תשעה צעדים להזנקת הכלכלה בגדול", אמר נתניהו.

על פי פרטי התכנית שהוצגו, כל אזרח מעל גיל 18 יקבל 750 שקלים ישירות לחשבון הבנק, 500 שקלים לילד עד הילד הרביעי ו-300 שקלים מהילד הרביעי ואילך.

בנוסף, עסקים שמחזור הכספים שלהם הינו בין 18 אלף ל-300 אלף ש"ח בשנה יקבלו בין 8,000 ל-15 אלף ש"ח לפי מחזור הפגיעה. 300 אלף ש"ח ומעלה יקבלו 30 אלף שקל בממוצע. עסקים חדשים שנפתחו ב-2020 יקבלו מענק בשווי 8,000 ש"ח.

נתניהו ציין כי "זוהי תכנית כלכלית נמרצת שתסייע לכל אזרחי ישראל, בראש ובראשונה לעסקים קטנים ובינוניים ומבקשי העבודה. כפי שדאגנו לחיסונים לכל אזרח ואזרחית, כך נדאג לסייע כלכלית לכל מי שנפגע מהקורונה. אביא את התכנית לאישור הממשלה על כל הסיעות בתוכה, ואביא לכנסת מה שדרוש חקיקה. כמובן שיתכנו שינויים פה ושם אבל התכנית הבסיסית, אני מצפה מכולם לתמוך בה ומאמין שהרוב הגדול יתמוך בה בהתלהבות, אני בטוח שרוב השרים והח"כים יתייצבו לצד העסקים בישראל ולא ירצו לפגוע ברווחתם של אזרחי ישראל. אם התכנית לא תאושר עכשיו היא תדחה בחודשים רבים עד שתוקם הממשלה הבאה, ואנשים לא יכולים לחכות. העסקים והעצמאיים לא יכולים לחכות. לכן אנחנו ממשיכים לעבוד גם עכשיו, כפי שעבדנו באחדות מול הקורונה הבריאותית נפעל גם מול הקורונה הכלכלית, לכל האזרחים, כולם בלי יוצא מן הכלל. נכנסנו יחד לקורונה, נצא ביחד מהקורונה, מאוחדים וחזקים יותר מאי פעם".

בנוסף למענקים הוצגו תמריצים שונים לחזרה לעבודה, אפשרות לדמי אבטלה לעצמאים, פריסת מע"מ, 500 מיליון ש"ח נוספים לנכים, קרן הלוואות ועוד.

נציין כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט צפוי להתנגד לתכנית לאור עמדתו לגבי תכניות כלכליות בתקופת בחירות שנשלחה בשבוע שעבר לשר האוצר.

על פי הדיווח, היועמ"ש כתב לשר האוצר כץ כי "אבקש להזכיר כי אנחנו מצויים בתקופת בחירות הגוזרת על הממשלה חובת איפוק וריסון בכל הנוגע להחלטות, הקצאת משאבים ויוזמות חקיקה". נתניהו התייחס לכך במסיבת העיתונאים ושאל: "אולי שהיועץ המשפטי יגיד לי כמה חיסונים להביא, כי זאת כלכלת בחירות".

בנימין נתניהו ישראל כץ תוכנית כלכלית מענק כספי שוחד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד