כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

קוראי 'יתד' התבשרו: 'דגל' לא תומכת באורי

'יתד נאמן' בחר לבשר לקוראיו כי משפחתו של אורי לופליאנסקי מאמינה בחפותו • תנועת 'דגל התורה', חבריו ואלפי נעזרי 'יד שרה' לא הביעו תמיכה, לפי העיתון המפלגתי • מי צריך שונאים?

לופוליאנסקי בימים שעוד כרכרו סביבו
לופוליאנסקי בימים שעוד כרכרו סביבו

אם הייתם קוראים את הידיעה הבאה בעיתון 'יתד נאמן', לבטח היא הייתה מנוסחת בצורה זו: "זעזוע, הלם ותדהמה בקרב שלומי בני ישראל, על פגיעה חסרת תקדים במצווה דאוריתא של ואהבת לרעך כמוך. התלכדות חסרת תקדים בארץ ובתפוצות. מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א הביעו שאט נפש מהגסות הבלתי נתפסת של גורמים המכנים את עצמם 'חרדים'".

ובמה דברים אמורים?

ביום רביעי האחרון נעצר ראש עיריית ירושלים לשעבר, הרב אורי לופליאנסקי. אורי, שהיה הפנים היפות של הציבוריות החרדית, נבחר לתפקיד הרם, בזכות הרבה עבודה, וקצת פחות ליקוקים בבתים הרלוונטיים.

מעולם הוא לא השתייך לקליקה המרכיבה את תנועת 'דגל התורה', ואולי בשל כך, מיד לאחר סיום תפקידו כראש העיר, הוא מצא עצמו יושב בביתו, כשהטלפון דומם לחלוטין. לא הוצעו לו תפקידים במוסדות המפלגה, ולא חיפשו עבורו פתרון הולם. השאירו אותו ואת 'יד שרה' לנפשם. ממש כמו הקלישאה: הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת.

את הדיוודנדים שיכלו להפיק מאורי, משכו אנשי 'דגל' בתאווה מרובה. במשך שנים נפנפו עם האיש בעל החיוך הרחב ושובה-הלב, הפכו אותו לסמל, אך הוא לא היה אחד מהחבר'ה. תמיד היה קצת מעל.

השבוע הוא שילם על זה. בגדול.

עיתון 'יתד נאמן', הביטאון של 'דגל התורה', עד שיש כאלו המכנים את המצב "התנועה של העיתון", התעלם - למחרת התפוצצות הפרשה בקול רעש גדול - ממעצרו של לופליאנסקי. ההתעלמות צרמה, ולמי שמכיר את יחסי הכוחות בתנועה, אפילו קצת כאבה.

אבל ההתיחסות בעיתון יום שישי כבר הייתה מעליבה. בתחתית עמ' 6, לאחר סיקור כל אירועי הציבור החרדי ופרשת אולמרט, קיבל מעצרו של לופליאנסקי משבצת קטנה.

מי שחתום על הכתבה, יחיאל סבר, בישר לקהל הקוראים כי "מכריו ובני משפחתו של ראש עיריית ירושלים לשעבר הרב לופוליאנסקי הביעו בטחונם כי האמת תצא לאור ויוכחו יושרו ונקיון כפיו".

אם משפטים מהסוג הזה, היו מגיעים לעיני השופט אבי היימן, לבטח היה מאריך את מעצרו של אורי בעוד חודש ימים.

משפטים מהסוג הזה נכתבים על הפושעים הגרועים ביותר. לא על אנשי ציבור שהרימו פרויקט חסד בסדר גודל של 'יד שרה'. לא על אנשים ששירתו בנאמנות את הציבור.

הציפיות מעיתון כמו 'יתד נאמן' מלכתחילה נמוכות. אך יש גבול. היכן הלויאליות? איפה הם חברי התנועה שיתייצבו לימינו של החבר שנפל? איפה האנשים שנעזרו על ידו?

"בני משפחתו הביעו בטחונם כי האמת תצא לאור". זהו.

בושה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד