י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ובא השמש וזרח השמש

הרביעי לשושלת בוסטון: אדמו"ר חדש בעיר ביתר

אדמו"ר עשירי חדש בעיר ביתר עילית: האדמו"ר מבוסטון ביתר רבי משה שמעון הורוביץ, שימלא את מקום אביו הגדול, האדמו"ר מבוסטון חוסט זצ"ל מארה"ב. עם סיום השבעה מגיש 'בחדרי חרדים' עם פרופיל על דמותו של רבי משה שמעון, נצר השושלת שימשיך להנהיג את בית מדרשו בעיר ביתר 

הרביעי לשושלת בוסטון: אדמו"ר חדש בעיר ביתר
האדמו"ר החדש מבוסטון ביתר צילום: ארי ק - די וואך

ככלות השבעה להסתלקותו של האדמו"ר רבי פנחס דוד (השני) מחוסט בוסטון זצ"ל, שנפטר לבית עולמו בארה"ב, מונו בניו לממשיכי דרכו.

האדמו"ר זצ"ל הובא למנוחות בארה"ב ובירושלים ובמסע הלוויה בשכונת הר נוף הכתיר האדמו"ר מבוסטון את בנו בכורו של אחיו האדמו"ר זצ"ל - הרה"צ רבי משה שמעון הורוביץ, לאדמו"ר מבוסטון ביתר. בנוסף הכתיר את הבן הרה"צ רבי יהושע כאדמו"ר מבוסטון מונסי. את הבן הרה"צ רבי יחיאל מיכל כאדמו"ר מבוסטון בהיילנד פארק ואת הבן הרה"צ רבי ישראל אהרן כרבה של חוסט.

עם כלות השבעה, 'בחדרי חרדים' בפרופיל על האדמו"ר הרביעי לבית בוסטון, מי שכבר זקנו הרבי מבוסטון זצ"ל היה שולח אליו את הנזקקים לישועה באומרו, "לכו להתברך ולהתייעץ מפי נכדי שליט"א כי גדול יהיה", ומי שאביו הגדול האדמו"ר רבי פנחס דוד מבוסטון זצ"ל נהג לומר, "הזכות שלי שיש לי בן כרבי משה שמעון".

האדמו"ר החדש שיצטרף לתשעת אדמו"רי עיר התורה והחסידות בהרי יהודה, בהם האדמו"ר מנדבורנה ביתר, האדמו"ר מדינוב, האדמו"ר מלעלוב ביתר, האדמו"ר מראזלא, האדמו"ר מהורנסטייפל, האדמו"ר מסטניסלב, האדמו"ר מאוסטרובצא, האדמו"ר מסאווראן ביתר והאדמו"ר מקליוולנד, ינהיג את החסידות בבית מדרשו 'קדושת פנחס' ברחוב מעלות האדמו"ר מבוסטון בעיר.  

לצד האבל הכבד בחצר הקודש בוסטון, בהסתלקותו של הרבי השלישי לבית בוסטון האדמו"ר רבי פנחס דוד (השני) מבוסטון, מי שכיהן במשך עשרות שנים כאב"ד חוסט, ואך לפני כשנים עשר שנים קיבל על עצמו את הנהגת חסידות בוסטון בבורו פארק, בחסידות מתנחמים בבנו שימשיך דרכו כאן בארץ הקודש האדמו"ר שליט"א מבוסטון מביתר.

עם סבו הרבי מבוסטון בעל ה'ולוי אמר' זצ"ל

האדמו"ר רבי משה שמעון הורוביץ מבוסטון שליט"א, נולד לאביו, האדמו"ר רבי פנחס דוד הלוי מבוסטון זצ"ל, שכיהן אז כאב"ד חוסט, האדמו"ר שליט"א זכה לחיבה גדולה אצל זקנו האדמו"ר מבוסטון זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, שאף נהג לבקשו כבר בתור בחור לבוא ולשבות בצלו בעיר בוסטון.

לאחר נישואיו לרעייתו, הרבנית שתחי', בת הגר"צ פאלאק, גאב"ד גרוסוורדיין, התגורר האדמו"ר שליט"א תקופה בהר נוף, סמוך לזקנו הרבי זצ"ל, שם זכה לאותות קורבה נפלאים מזקנו הרבי, ובעודו אברך רך בשנים הודיע הרבי כי ברצונו שאברכי הקהילה יתגוררו בעיר ביתר, וממנה את נכדו אהובו רבי משה שמעון לכהן כרב ואב"ד הקהילה בביתר.

רבי משה שמעון, כנכדו בכורו של האדמו"ר בעל ה'ולוי אמר' זצ"ל, גדול מאד בחוכמה ובתורה, והוא הצליח לרכז סביבו חסידים רבים שרואים בו את מורם הרוחני עוד קודם שמונה לאדמו"ר.

גורמים בחצר מציינים כי התפתחות הקהילה בביתר הייתה חשובה מאוד לרבי זיע"א, והיה מתעניין ועוקב אחרי כל שלב בבניית הקהילה, ואף היה אומר לבני הקהילה כי בכל דבר יתייעצו בנכדו רב הקהילה, כי ראוי הוא נכדי שליט"א לברך ודעתו דעת תורה וישרה.

בשבעה על אביו האדמו"ר זצ"ל, עם דודו האדמו"ר מבוסטון מהר נוף

בהסתלקות הרבי זצ"ל לפני כי"ב שנה, היה הדבר שבר כבד לכלל חסיד בוסטון ולרבי משה שמעון, שהיה קשור עם זקינו הרבי בלב ונפש היה הדבר קשה בכפל כפליים, חסידי בוסטון מספרים כי בתחילה רצה אביו כ"ק האדמו"ר רבי פנחס דוד זצ"ל שכבר בחייו בנו הגרמ"ש ינהיג עדת חסידי בוסטון בביתר, אמנם הגרמ"ש סירב בכל תוקף ורק לכן התמנה האב שכיהן כארבעים שנה כאב"ד חוסט, ונעתר להפצרות חסידי בוסטון ובנו הגרמ"ש בראשם לקבל על עצמו עטרת הנהגת עדת חסידי בוסטון,

ואכן כי"ב שנה הנהיג האדמו"ר זצ"ל את העדה כשנהג לבוא מספר פעמים בשנה לבקר קהל עדתו בארץ הקודש, כשבנו הרבי הגרמ"ש מכהן כאב"ד בוסטון בביתר, אמנם החסידים מציינים כי בלט לעין כל הערכה העצומה שרכש הרבי זכותו יגן עלינו מבוסטון לבנו הרבי שליט"א.

חסידי בוסטון מציינים כי הרבי שליט"א בקשר קרוב מאוד עם דודיו האדמו"רים רבי מאיר ורבי נפתלי המכהנים גם הם כאדמו"רים לבית בוסטון, בפרט עם דודו האדמו"ר רבי מאיר מבוסטון מהר נוף הפוקד באופן תדיר את בית מדרשו של האחיין בביתר.

בבוסטון מקווים שתחת הנהגת האדמו"ר שליט"א תתעצם ותפרח החסידות, בחסידות מוסיפים כי שני האדמו"רים הקודמים אביו של הרבי שליט"א האדמו"ר רבי פנחס דוד וזקנו האדמו"ר רבי לוי יצחק לא התגוררו באופן מלא בארץ, ואין ספק שהרבי שמתגורר בארץ ועינו פקוחה על העידה ייתן את כל אשר בכוחו למען ציבור החסידים והמקורבים מה שבעזרת השם יביא לפריחה גדולה בחצר הקודש.

בשבת הקרובה פרשת בשלח - שירה צפויה להתקיים שבת ההכתרה בעיר ביתר אז יערוך הרבי את שולחנו לראשונה בבית מדרשו בביתר.

בעלייה לציון היום בהר הזיתים, בתפילה בציון הסבא הרבי זצ"ל. 

בוסטון ביתר עילית הממשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד