י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע מערכת הבחירות

השרים ליצמן ודרעי תוקפים את המשטרה: "לא נעבור לסדר היום"

השרים החרדים ניצלו את ישיבת הממשלה שהתקיימה בצהריי היום ותקפו את השר אוחנה ואלימות המשטרה בבני ברק | ליצמן: "פלוגות שוטרים שיצאו במסע נקם בעיר, נתנו מכות רצח לעוברי אורח" | דרעי: "הדברים שלי נפלו על הקרח. תקפו אזרחים חפים מפשע, זה בושה וכלימה"

השרים ליצמן ודרעי תוקפים את המשטרה: "לא נעבור לסדר היום"
ליצמן/השוטר שירה באוויר/דרעי צילום: צלמי פלאש 90

במהלך ישיבת הממשלה שברו השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי שתיקה בכל הנוגע לאלימות המשטרה, כשהם מנצלים את הדיון להטיח האשמות בשר לביטחון פנים אמיר אוחנה מ'הליכוד', שעד ליום חמישי האחרון שמר על קשר חם ויציב עם הנציגים החרדים.

"אני רוצה שיהיה ברור", אמר יו"ר 'יהדות התורה', שר השיכון יעקב ליצמן בדיון, "אני מגנה בתוקף כל שימוש באלימות, ואלה שתוקפים שוטרים זה חמור ביותר. אבל אני פשוט המום מהמראות והתנהגות המשטרה במהלך כל הלילה. פלוגות שוטרים שיצאו במסע נקם ברחובות העיר, נתנו מכות רצח לעוברי אורח, השתמשו ברימוני הלם במשך שעות ארוכות ללא כל אבחנה או צידוק - לצערי דבר כזה יכול לקרות רק בבני ברק, וזה לא ייתכן לעבור על זה לסדר היום".

עוד אמר ליצמן: "כעת אנו שומעים על ירי של שוטר באור יום בעיר ב"ב, השתגענו? זה מסוכן וזה מידרדר. צריך לבדוק זאת באופן מקצועי ולא ניתן לפגוע שוב במאות אלפי איש על לא עוול. אני קורא לך אדוני רהמ וגם לך שר הבטחון, תראו את התיעודים מהשטח מליל חמישי ומהיום, זה פשוט לא להאמין".

לדברי ליצמן, "אי אפשר לקחת קבוצות מסויימות שלא נזהרות ולהכליל אותם על כלל הציבור החרדי שברובו הגדול שומר כל ההנחיות ונזהר מהידבקות. בכל אוכלוסיה יש סוגים שונים, מכאן להכליל על כולם, להתסיס ולהסית נגד מגזרים שלמים זה קו אדום שיש לעוצרו מיידית".

לאחר דבריו, התעמת השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס מ'הליכוד' עם השר ליצמן וביקש דווקא לגבות את השוטרים, "אני רוצה לגבות את שוטרי ישראל שפועלים מכוח הכנסת. אין שום החלטה שהם קיבלו בעצמם".

ליצמן השיב לו: "גם אתה לא ראית את התמונות". אקוניס: "אני מגנה את כל מי שמפר את ההנחיות". ליצמן: "גם את המשטרה". אקוניס: "המשטרה פועלת מכוח החלטות הממשלה והממשלה חייבת לגבות אותם. השר אוחנה יודע היטב שיש לי השגות והערות. אני עדיין חושב שהאכיפה איננה מספקת למרות שהוגברה בשבועיים האחרונים".

לאחר מכן התייחס השר אריה דרעי לאלימות בימים האחרונים בבני ברק, כשמאז האירועים הוא שמר על שתיקה; "מהיום הראשון אני עושה כל מאמץ שבעולם כדי שישמרו על ההנחיות, אני מגנה בכל הזדמנות כל הפרה של חתונות והתפרעות, יחד עם זאת אני חייב לומר שמיד אחרי האירוע בב״ב התקשרתי לשר אוחנה אמרתי לו שאני הראשון שגינתי את האלימות כלפי השוטרים ואחרי הצטרפו חברי הכנסת של ש"ס. אין מקום לאלימות כלפי שוטרי משטרת ישראל. יחד עם זאת חידדתי לו שאסור לעשות פעולות נקם, זה יזיק לכולנו".

לדברי דרעי, "הדברים שלי נפלו על הקרח. הם הגיעו לב"ב עם מאות שוטרים ורימוני הלם ותקפו אזרחים חפים מפשע, אני מוחה על מה שנעשה בבני ברק. זה בושה וכלימה. הם הורסים את כל האימון שבנינו בחודשים האחרונים".

השר דרעי הוסיף: "ראינו את בני ברק כמו בסרט עלילה אליקופטרים באוויר ורימונים על תושבים. מה הציבור הזה אשם? מה הציבור יגיד מחר? מענישים אותנו סתם כקולקטיב. הדברים הללו מקשים עלי את המלאכה בעניין".

אריה דרעי אלימות שוטרים תקיפת שוטרים יעקב ליצמן אופיר אקוניס רימוני הלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד