ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ביו הטיפות והשלוליות - המדריך לנסיעה בטוחה בחורף

גם כאשר נוהגים ברכב שכור במצב מכבי מצויין, יש מספר כללי ברזל שחובה על כל אחד מאיתנו לנהוג בעת נהיגה בחורף. לפניכם המדריך לנסיעה בטוחה בחורף

  • ג' שבט התש"ע
ביו הטיפות והשלוליות - המדריך לנסיעה בטוחה בחורף

חברות ההשכרה ידועות בכך שהן מטפלות ברכבים בצורה הטובה ביותר, אולם לא תמיד המצב המכני של הרכב הוא הגורם לתואנות ל"ע. דווקא הגורם האנושי הוא הגורם העיקרי לתאונות, הן בחורף והן בקיץ. אז הנה לפניכם טיפים המדריך לנסיעה בטוחה בתקופת החורף

ערכת חירום - הקפידו על ערכת חירום שתמצא ברכב דרך קבע וכוללת כבלי התנעה, חומר מבודד דוחה לחות שישמור על מוליכי המתח למערכות החשמל, אפוד זוהר, פנס, כלי עבודה בסיסיים ומגבה. אם אין ברכב ערכת חירום כשזו – דרשו אותה מחברת ההשכרה.

צמיגים – בעונת החורף תקינות הצמיגים חשובה כפליים. הצמיג למעשה מאפשר לנהג לבלום, להאיץ ולפנות בבטחה וכן מסייע לשמירה על יציבות כלי הרכב. ודאו עם חברת ההשכרה שצמיגי הרכב הינם חדשים והגלגל הרזרבי מוכן לשימוש בכל עת. לחץ האויר בגלגל גם הוא מאוד חשוב, לחץ גבוה מדי או נמוך מדי פוגע בנוחות ובדינאמיות של הרכב ולכן יש להתאים את לחץ האויר להמלצות יצרן הרכב.

מגבים ואורות – ודאו שהמגבים המותקנים ברכב תקינים ויעילים. בנוסף, חשוב לוודא כי במיכל השטיפה יש מספיק נוזל, רצוי להוסיף למים שבמיכל תוסף המאפשר ניקוי יעיל ומהיר. זכרכו כי בחורף חובל נסיעה עם אורות גם ביום. ודאו שאתם יודעים כיצד להפעיל את אור הערפל ואת האורות הגבוהים במידת הצורך. ודאו כי יש לכם נורה רזרבית במקרה של שריפת נורה.

תחילת הנסיעה – רבים חושבים כי חימום המנוע בעמידה, ע"י לחיצה על דוושת הגז לאחר ההתנעה, היא יעילה לתחילת הנסיעה. זו טעות. דבר זה מקצר את חיי המנוע וגורם לבזבוז דלק מיותר. במקום זאת, תנו למנוע לפעול כשתי דקות מבלי לנסוע. לאחר מכן, צאו לנסיעה בהדרגה ולא בזינוק. מכאן והלאה צפויה לכם נסיעה חלקה ובטוחה. זכרו להפשיר אדים בחלונות לפני תחילת הנסיעה.

לבוש – בחורף אנו לובשים שכבות רבות. זה אולי חם ונעים, אבל בנסיעה עלול להפריע לנו מאוד ואף להיות מסוכן. לכן, לפני הכניסה למושב הנהג, דאגו להסיר את על שכבות הלבוש שמונעות מכם תנועה חופשית: מעילים, צעיפים, כפפות וכדומה. כל עוד החימום ברכב עובד – אין לכם כל צורך בהם. בנוסף, שימו לב שהנעליים שלכם לא רטובות, אחרת הן עלולות להחליק על הבלמים.

שלוליות – כעקרון, עדיף שלא להיכנס מראש לשלוליות ולנסות בכל דרך לעקוף אותן. נתקלתם בשלושית בכל זאת? הכניסו את תיבת ההילוכית להילוך נמוך וסעו לאט מאד, על מנת שמים לא יחדרו למנוע ולמצבר ויגרמו לכיבוי הרכב. לאחר היציאה מן השלולית, האיטו ולחצו על הבלמים במתינות למספר שניות כדי לייבשם על ידי חימום שלהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד