י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עצות וטיפים לפני השכרת רכב

מה חשוב לבדוק לפני ששוכרים רכב? האם עדיף השכרה על בסיס יומי או שבועי? ומדוע חשוב להשכיר בחברה בה יש מספר נקודות החזרה גבוה?

עצות וטיפים לפני השכרת רכב

השכרת רכב אינה עניין של מה בכך. מדובר בהוצאה לא פשוטה ולכן חשוב מאוד לפני ששוכרים רכב לעשות את כל הבדיקות הנדרשות, החל בחברת ההשכרה וכלה ברכב אותו בחרתם לשכור. בדיקות אלו יכולות לחסוך לכם הרבה כסף, כאב ראש ואי נעימויות לאחר מכן. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את הרכב המתאים לכם ביותר.

בעת קבלת הרכב תידרשו לחתום על טופס בו הנכם מאשרים את כל השריטות והמכות והפגיעות שסביב הרכב. בדיקה זו חייבת להיעשות על ידכם ביסודיות רבה. כל שריטה שאינה מופיעה בדו"ח – עלולה לעלות לכם הרבה כסף בעת שתחזירו את הרכב. לכן עיברו עם הבוחן סביב כל הרכב, כולל הגג. את תהססו לשאול כל שאלה בנוגע לכל מכה קטנה. במידה ונמצאו על ידכם פגיעה כלשהי יש להודיע על כך מיד לנציג החברה.

זכותכם המלאה לקבל רכב נקי. אל תתפשרו על רכב שלא עבר שטיפה ואינו מצוחצח מבפנים. אם הריפוד קרוע או ישנם כתמים על הרכב או ריח לא נעים בתוך תא הנוסעים – דירשו לקבל רכב אחד.

ודאו שגודל תא המטען מתאים לצרכיכם עוד לפני ההשכרה. אל תתפתו להשכיר רכב קטן כדי לחסוך בעליויות ואז להיתקע ללא מקום לכל התיקים והציוד הנלווה. מכוניות משפחתיות עם 5 דלתות הן בעלות תא מטען גדול יותר מאשר מכוניות בעלות 4 דלתות.

בידקו את תקינות הרדיו, הרמקולים והמזגן. ודאו שאתם יודעים כיצד לתפעל אותם ושהם פועלים כראוי. אל תהססו לבדוק את המזגן בשיא העוצמה, הן בחורף והן בקיץ. כמובן שזהו תפקידכם להיערך עם דיסקים לשמיעה במהלך הנסיעה.

אם הרכב מיועד להסעת ילדים – יש להיערך לכך בהתאם. בדקו מראש עד איזה גיל חייבים הילדים לשבת בכסא בטיחות ושחגורות הבטיחות ברכב מתאימות לילדים. במידת הצורך ניתן בכל חברת השכרה להזמין מראש כסא בטיחות או בוסטר.

השכרת הרכב כוללת לרוב גם פוליסת ביטוח. חשוב מאוד שתשבו ותקראו את כל הסעיפים בפוליסת הביטוח. כך תוכלו לדעת בדיוק מראש מה מכסה הביטוח ומה גובה ההשתתפות העצמית שלכם במקרה של תאונה ח"ו.

בתקופות של שיא התיירות רכבי ההשכרה מבוקשים מתמיד. כך גם המצב בחגי ישראל. לכן, בתקופת העומס, כדאי מאוד להזמין רכב מבעוד מועד על מנת שלא יקרה מצב של מחסור ברכבים. אל תמתינו לדקה ה-90. אם הנכם יודעים את התאריכים המדוייקים של החופשה שלכם – מומלץ אפילו להזמין את הרכב כמה חודשים מראש.

בידקו אצל חברת ההשכרה על מבצעים והנחות שיש אצלם עבור השכרה של מספר ימים. לרוב תגלו כי מומלץ להשכיר רכב על בסיס שבועי ולא על בסיס יומי. שכירות זו זולה יותר ברוב המקרים. אם למשל אתם מתכוונים לקחת רכב לחמישה ימים.

איחור בהחזרת הרכב עלול לעלות לכם ביום שכירות נוסף. לכן, כדאי מאוד להשכיר רכב בחברה בה יש מספר סניפים פזורים בכל רחבי הארץ. בצורה כזו תוכלו להחזיר את הרכב בכל נקודה שתחפצו ללא איחור וללא חיוב על יום נוסף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד