י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במהלך השמחה

קולו נשנק: הרבי ממונקאטש הודה לרבי מבאבוב על שהציל את בנו

רגעים מרגשים ונעלים בשבע ברכות בחצר באבוב, עת סיפר הרבי ממונקאטש על הצלת בנו שנדבק בקורונה, לאחר בקשה מיוחדת של הרבי מבאבוב מנגיד החסידות שיש לו השפעה בבית החולים בו אושפז • האזינו לדברים 

קולו נשנק: הרבי ממונקאטש הודה לרבי מבאבוב על שהציל את בנו
האדמו"רים מבאבוב ומונקאטש צילום: ארכיון בחדרי

האדמו"ר ממונקאטש הגיע אתמול (מוצאי שבת) לבית המדרש הגדול של חסידות באבוב בשכונת בורו פארק בברוקלין, להשתתף בשמחת השבע ברכות, לרגל נישואי בן זקוניו של האדמו"ר מבאבוב.

הרבי ממונקאטש כובד לשאת דברים וריגש את הציבור כשסיפר איך לפני שנה, עת בנו הרה"צ רבי ירוחם פישל רבינוביץ, ראש ישיבת 'יודעי בינה' מונקאטש, היה מאושפז במצב קשה בעקבות נגיף הקורונה ובחסדי שמים החלים.

ל'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה מדבריו של הרבי ממונקאטש, שבהם הודה לאדמו"ר מבאבוב שהציל את חייו. "לא לפני הרבה זמן, פחות משנה, הייתי בעת צרה, מצב קשה, היה את הקורונה, המגיפה כמו שקוראים לזה, זה היה בערב פסח, הבן שלי ר' פישל היה חולה, הרופאים לא ידעו בעצמם מה קורה, אז הכניסו אותו לבית חולים".

האזינו להקלטה באדיבות 'קול בחצרות הקודש': 

"זה היה בפסח וכאן הבן שואל. ואז סיפר לי מישהו שיש מישהו שמאד קשה להשיגו, איזי אנגלנדר שמו (הנגיד לבית באבוב וידידו של הרבי מבאבוב מ.ו), יש לו מילה בבית החולים, אבל להגיע אליו אפשר רק דרך האדמו"ר מבאבוב, אז התקשרתי לרב'ה שיהיה בריא, וביקשתי מהאדמו"ר שידבר עם אנגלנדר, והוא אכן דיבר". (אנגלנדר הוא חבר הנהלת בית החולים בביה"ח קארנעל במנהטן מ.ו.)

"בינתיים נהיה בלאגן גדול בבית החולים", סיפר הרבי ממונקאטש בהתרגשות, "בקומה רביעית הם שמו את אלו שאין להם סיכוי לחיות, בקומה השמינית הם שמו את אלו במצב טוב יותר".

הרבי ממונקאטש המשיך וסיפר: "הימים הראשונים של פסח עברו, האדמו"ר מבאבוב התקשר לאנגלנדר והכל הסתדר שלא כדרך הטבע, לא הכרתי את אנגלנדר לפני, והוא אמר לי שהוא בעצם לא מתערב בדרך כלל בבית החולים, אבל הבאבובע'ר רב'ה ביקש ממנו לפעול, אז התערבתי, הוא אמר לי שהאדמו"ר מבאבוב אמר לו שהוא יטפל בו כאילו הוא הילד שלו, והוא אכן לקח את הבן שלי לטיפול אישי, הודו להשם כי טוב".

הרבי ממונקאטש סיים את דבריו: "השבע ברכות זה סעודת הודיה, הודו להשם כי טוב כי לעולם חסדו, בין כל ההודיות להשם, לזכר אבותי הקדושים, הודו להשם בפי בתוך רבים אהללנו".

הרבי ממונקאטש הרבי מבאבוב איזי אנגלנדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד