ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נוטל שכר כולם

'יששכר וזבולון' כהלכתו: היוזמה שסחפה את כל המגזרים

דווקא בימי הקורונה והאתגרים הלא פשוטים שחווה עולם התורה, קם לו מיזם מבורך ומרגש ובו ניתן להחזיק אברכים יראי שמים ולזכות בשכר לימוד התורה העצום על פי הסכם שותפות "יששכר וזבולון", לפי כל דקדוקי ההלכה •  היענות עצומה בקרב תורמים רבים המחפשים זכויות בימים אלו

'יששכר וזבולון' כהלכתו: היוזמה שסחפה את כל המגזרים
תעודת השותפות - יששכר וזבולון צילום: באדיבות המצלם
תקופה לא פשוטה עוברת על עם ישראל בכלל ועל ציבור לומדי התורה בפרט. המסגרות התורניות צומצמו באופן ניכר, בבתי הכנסת התנועה דלה ביותר ורבים מודאגים מה'אידישקייט' שלהם ושל משפחותיהם שנפגעה בצורה משמעותית.
לאור זאת, המיזם הייחודי של כולל 'אוהל יסכה' בשכונת עמישב המתפתחת והמתחרדת בפתח-תקווה, מהווה קרן אור בימים אלו עבור משפחות רבות בישראל.



מדובר ביוזמה מיוחדת שבה נוטלים רבים בשכר אברכים לומדי תורה ובכך "מחזיקים אברך" במלוא מובן המלא. 
התורמים, זוכים לתעודת הסכם מפורטת שבה כל פרטי ה'שותפות הרוחנית' בין התורם לאברך אותו מכלכל וכך הוא זוכה להיות שותף מלא בשכר הלימוד של אותו אברך.

ראש הכולל הוא הרב משה פינקוס שליט"א, נכדו של הגרש"ד פינקוס זצוק"ל. בין שלל פעליו, הוא מוכר גם מתחום 'הקירוב' בו הוא פועל מזה מספר שנים. ר' משה הקים את הכולל לעילוי נשמת אמו ע"ה דווקא בימי הקורונה, מתוך אמונה כי רבים מחפשים זכויות בימים אלו, ואין זכות גדולה יותר מהחזקת לומדי תורה.

יש לציין, כי מעבר לייחודיות שבתעודת השותפות, הכולל עשה את הבלתי יאמן וקרם עור וגידים דווקא בימים הקשים שאנו עוברים.

האברכים שמתקבלים לכולל מגיעים מהישיבות הבכירות ביותר במגזר הליטאי והשטייגען העצום במקום נשמע למרחקים. השותפים שנוטלים בעול שכר האברכים יכולים להיות רגועים שהכולל מקיים במלואו את הצד שלו בשותפות, עם ריבית והצמדה...

מעבר לעיון הישיבתי המעמיק, הרב פינקוס מוסר פעם בשבוע שיחה קצרה מספר 'שערים בתפילה' מתוך תורת סבו, מה שנותן גוון מיוחד נוסף לתמהיל הלימודי במקום.

לא למרות הקורונה אלא בגלל

ב'אהל יסכה' לא מוותרים על ניהול הסדרים בשום מצב. לומדים באש ובמים. גם בימים אלו, הם עברו ללמוד באוויר הפתוח על פי ההנחיות, עם מרווחים גדולים ועם תנורי חימום גדולים. ניכר כי לאברכי הכולל יש מחויבות למשימה על מנת למלא את חלקם בשותפות וניתן לראות עליהם את מלוא הרצינות וההתגייסות למיזם המיוחד.


לומדים על פי ההנחיות • קרדיט: באדיבות המצלם

תעודת ההסכם

ההסכם נעשה כדת וכדין ע"פ המובא ברמ"א בסימן רמ'ו ובאור החיים הקדוש בפרשת כי תשא, הכל מפורט ומפורש וחתומים עליו שני הצדדים, כך שהכסף שמגיע הוא תרומת קודש וזה הדבר הכי טוב וראוי שניתן לעשות עם המעשרות שבידינו.

מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי בירך את כל השותפים ש"כל התורמים תרומה נכבדת באופן קבוע, ה' יברך אותם בקביעות מדה כנגד מדה בבריאות ובהצלחה מרובה ונחת מכל הילדים יחד עם בני ביתם וכל טוב סלה".

ניתן לקבל את התעודה על ידי מספר דרגות של שותפות. להחזקת אברך בשותפות מלאה ליום שלם - 1800 ש"ח לחודש. לחצי יום - 1000 ש"ח לחודש וכן ניתן להשתתף מ500 ש"ח ומעלה, כל התורמים מבורכים וזוכים להיות שותפים לדבר ענק.

בתעודה מצוין בין היתר הציטוט המדהים מדברי חז"ל על שבט זבולון. "שזוכה בעולם הבא לדעת את התורה, כאילו עוסק בתורה ובעולם הזה זוכה בשפע שכרה של העוסק בתורה".


תעודת השותפות • קרדיט: באדיבות המצלם

ההיענות הייתה גדולה מהרגע הראשון בו הרעיון יצא אל הפועל והיא חצתה עדות ומגזרים.

כמו למשל גבי ממוסך בראשית המוכר בראשון לציון. המוסך שבבעלותו ובבעלות שותפו רפאל היו מהראשונים שלקחו כזאת שותפות ועד היום הם מחזיקים את הכולל בצורה משמעותית. גבי משתף במקרה מרגש ששמע. "חבר שלי היה נהג הסעות שחתם הוראת קבע גדולה לכולל מסוים. במהלך הקורונה אותו נהג הגיע למצב שבו רצה לקצץ מהמלגה שהוא נותן מדי חודש מחמת הפרנסה שלו שנפגעה, אולם לאחר שכנוע הוא הותיר את התרומה כמות שהיא. כעבור כמה ימים הוא קיבל הצעה מפתיעה להסב את הטנדר לרכב הובלות על ידי הוצאת המושבים מהמקום וכך ניצל מטה לחמו". מספר בהתרגשות ומוסיף "אין ספק כי אלו תרומות המסוגלות לישועות".

יש לא מעט מקורות לשותפות האמת הזו בדברי חז"ל, כמו למשל בגמ' במסכת פסחים בדף נג:"אמר ר' יוחנן כל המטיל מלאי לכיס של ת"ח, זוכה ויושב בישיבה של מעלה". כאן אנו רואים שלא זו בלבד שנחשב כאילו למד תורה בעולם הזה, אלא אף מלמדים אותו את כל התורה בעולם הבא. זאת הצדקה הכי מהודרת וזה הדבר הכי גדול שאדם יכול לעשות לעצמו.

רוצים להיות חלק מהיוזמה המבורכת ולזכות בשכר עצום?

ניתן ליצור קשר עם הרב משה פינקוס בטלפון: 050-4148500

ניתן ליצור קשר גם דרך ווצאפ המשרד: 053-5549323

או דרך המייל: [email protected]

ניתן גם לתרום ישירות דרך הלינק כאן (העמותה מוכרת לצרכי מס) והמשרד כבר יצור עמכם קשר>>>

ניתן להשתתף בכל תרומה סמלית ולזכות בברכה והצלחה




יששכר וזבולון החזקת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד