י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בולסונארו לך!"

אלפים יצאו לרחובות ברזיל נגד הנשיא: "מזלזל בקורונה"

הכאוס מתחיל לחלחל בברזיל. המונים יוצאים למחות נגד הנשיא בעקבות מעל 200 אלף מתים מנגיף הקורונה. הנשיא נוקט בעמדה שהנזק הכלכלי גרוע יותר מהמחלה | חלק מהמפגינים היו בעבר מתומכיו של הנשיא בולסונארו

אלפים יצאו לרחובות ברזיל נגד הנשיא: "מזלזל בקורונה"
נשיא ברזיל בולסונרו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

אלפי ברזילאים יצאו אתמול (ראשון) למחות נגד הנשיא ז'איר בולסונארו וקראו להדחתו, זאת בעקבות חוסר תפקודו במשבר הקורונה, עם יותר מ-216,000 מתים עד כה במדינה.

מכוניות נסעו ברחובות ריו דה ז'ניירו וסאו פאולו ובתריסר ערים נוספות, הנהגים צפרו ללא הפסקה, מפגינים אחרים צעדו ברגל וחלקם קראו: "בולסונארו לך".

ההפגנות ביום ראשון אורגנו על ידי קבוצות שמרניות שתמכו בעבר בנשיא, ואילו ההפגנות שהתרחשו ביום שבת הגיעו מהשמאל. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. "כשבולסונארו הגיע, הצבענו עבורו כי תוכניותיו נראו לנו מעניינות, אך המצב כעת עם המגיפה הוא נורא, הוא מזלזל בקורונה", כך אמרה מג פרננדס, בת 66 שהצטרפה להפגנה בריו אתמול.

לדבריה, היא נבהלה מאד מהמצב בעיר מנאוס שבצפון המדינה, שבה רשימת ההמתנה למיטות טיפול נמרץ בבית חולים ומחסור בחמצן רפואי מתארכת. "כבר התאכזבתי בשנה שעברה, אבל עכשיו בגלל המצב במנאוס, אני חושבת שהממשלה הזו צריכה ללכת, ביי בולסונארו".

יצוין כי הנשיא בולסונארו ספג בשבועות האחרונים ביקורת קשה, הן על המשבר במנאוס והן על עיכובים בהשקת מסע החיסונים של ברזיל נגד קורונה. הנשיא התנגד לסגר וטען כי הנזק הכלכלי יהיה גרוע יותר מהמחלה.

התובע הכללי של ברזיל, אוגוסטו עראס, ביקש בשבת מבית המשפט העליון לפתוח בחקירה נגד שר הבריאות אדוארדו פזואלו סביב המשבר במנאוס, בירת מדינת אמזונס. התובע ציטט מסמך לפיו המשרד ידע על מחסור אפשרי בחמצן ב-8 בינואר, אך לא החל לשלוח אספקה ​​נוספת עד 12 בינואר.

נשיא ברזיל קורונה ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד