ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מגשימים שאיפות רוחניות

אברך כולל? יש לך הזדמנות להיות רב עיר

איך אפשר להיכנס לעומקו של ים התורה, לעסוק בהוויות אביי ורבא בחשקת התורה - כי הם חיינו ואורך ימינו - ולהגיע רחוק בהיבטים רוחניים ובשאיפות התורניות? האם בימינו זה חלום שניתן להגשים? הודות לשיטת 6 הנקודות של מכון 'תורת המשפט' מבית מ.ל.מ - קבלת כושר לרב עיר קרובה מתמיד. איך? על כך ועוד בכתבה שלפניכם

אברך כולל? יש לך הזדמנות להיות רב עיר
רווח לאברכים צילום: Yossi Zeliger/Flash90

על ספסלי הכוללים יושבים כיום עשרות אלפי אברכים תלמידי חכמים יראים ושלמים שמאוויים ותכלית חייהם הוא ללמוד, לשמור, לעשות ולקיים. אך כדי להגיע גם לרמה של 'ללמד' - והמשמעות היא לצאת אל העם שבשדות, להנחיל להם ולדורות הבאים את התורה, לפסוק את שאלותיהם ההלכתיות ולהדריכם בדרך הישרה והרצויה, במטרה ובתכלית אחת - להמשיך את שרשרת הדורות - יש לקום ולעשות מעשה.

והמעשה הוא ההשתדלות. ללמוד על מנת ללמד. ללמוד על מנת להוציא כושר רבנות, כדי לנצל זאת לעשות נחת רוח לבורא ית' על ידי הפצת תורה, לקרב יהודים אליו ית'.

ואכן, השאיפה התמידית של כל אברך כולל מצטיין היא להגשים את משאת חייו וזו היא השקעה של עוד כמה שעות רצופות של לימוד עיוני. אך כדי לדעת ללמוד וללמד, לשמור ולעשות ולקיים, יש לצלול אל עומק ים התלמוד לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא. להבין את דברי הגמרא על בוריה על כל שיטותיה, עם פירושי הראשונים והאחרונים ומתוך כך להבין את דרכי הפסיקה של הרמב"ם, השולחן ערוך והרמ"א.

והדגש הוא לא על הפסיקה עצמה, אלא על דרך הפסיקה. כי כאשר יבין האברך את דרך הפסיקה של הראשונים והאחרונים, יידע אף הוא לפסוק שאלות הלכתיות אקטואליות בנות ימינו.

לא רבים הם האברכים ששמים מגמתם במשך שנות הלימוד הארוכות בהיכלי הישיבות והכוללים, כדי להשיג בסופו של תהליך תעודת 'יורה יורה'. משכך, מעטים הם הרבנים שיש בידם האפשרות להתמודד על משרה תורנית של רב קהילה או עיר בארץ ישראל ובתפוצות.

מכון תורת המשפט מבית מ.ל.מ. מציג בפני אברכי הכוללים ששמים את יהבם על לימוד התורה את המגמה ללימודי רבנות. במסלול זה, תוך 3 וחצי שנים של לימוד, ניתן לעבור בהצלחה את כל המבחנים ל'יורה יורה' ולזכות בתעודת כושר לרב עיר.

למה דווקא מכון תורת המשפט?

וזאת יש לדעת, כי מכון תורת המשפט משתמשת בשיטת לימודים בלעדית לקליטת חומר עיוני רב בזמן קצר. למכון ניסיון ומיומנות רבה בהכשרת רבנים מטעם הרבנות הראשית לישראל, וזה במסגרת מסלול לימוד של מפגש אחד לשבוע בן 3 שעות בלבד.

במהלך 12 השנים האחרונות הסתיימו במכון תורת המשפט 4 מחזורי לימוד מלאים לקבלת תעודת 'יורה יורה' מהרבנות הראשית לישראל, במסגרתם סיימו מאות רבנים את מסכת לימודם וזכו לקבל כושר לרב עיר. רבים מהם כבר מכהנים כיום כרבני קהילות מפוארות בישראל ובתפוצות, וזוכים להמשיך ללמוד וללמד על מנת לשמור ולעשות ולקיים.

הניסיון הרב של מ.ל.מ מאפשר ללמד את תלמידי החכמים את כל החומר הנלמד מהמקורות בש"ס ובפוסקים עד לפסיקת ההלכה למעשה, באופן קל, קליט ובהיר. במהלך הלימוד מקבלים האברכים סדרת חוברות וספרים שהוציא לאור מכון תורת המשפט על כל הנושאים הנדרשים, המקלה מאוד בהבנת הדינים ובשינונם.

השיעורים מועברים בבהירות ובהסברה קלה על ידי סגל מרצים מטובי הדיינים והרבנים מהשורה הראשונה באיכות ובשיטת לימוד ייחודית, באמצעות חומרי עזר וסיכומים יעילים על החומרים הנלמדים.

מסלול ללימודי רבנות

הלימודים במסגרת מסלול ללימודי רבנות, כוללים סדרת נושאים הלכתיים מקיפים, במסגרת לימוד אינטנסיבי - כך שכאמור תוך 3.5 שנות לימוד בלבד ניתן כבר להתעטר בכושר רב עיר. סדרת הלימודים כוללת: הלכות שבת, 52 שיעורים במשך 13 חודשים; הלכות נדה, 38 שיעורים על פני 9 חודשים; חופה וקידושין, 22 שיעורים במשך 5.5 חודשים, הלכות איסור והיתר, 40 שיעורים על פני 10 חודשים; והלכות מקוואות, 18 שיעורים למשך 4.5 חודשים.

מכון תורת המשפט עושה כל מאמץ להקל על תלמידי החכמים ללמוד בדרך הקלה והנוחה ביותר, לשם כך מועברים השיעורים בשיטת לימוד מיוחדת בשיטת 6 הנקודות, המאפשרת להבין בזמן קצר את כל היסודות והגדרים מהש"ס והפוסקים, בדרך קלה קליטה וזכירה. בשיטה זו ניתן לעבור בקלות את סדרת מבחני הרבנות הראשית לישראל בדרך לקבלת הכושר לרב עיר.

תנאי הסף לקבלה ללימודי רבנות במכון תורת המשפט הם לבעלי יכולות לימודיות גבוהות, עם לפחות 4 שנות לימוד לאחר גיל 18 בישיבה גבוהה או בכולל אברכים. כמו כן, הלימוד מותנה בראיון אישי ובדיקת התאמת התלמיד לרוח המכון ובהיותו תלמיד ירא שמיים ובן תורה.


אברך כולל רב עיר פרנסה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!