ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
התוכן הוא המלך

הזמנת תוכן למגזר החרדי: הפלטפורמה הנוחה ביותר לשימוש

מי שמכיר את הכתיבה למגזר החרדי יכול להבין את הרגישות הרבה שיש לנקוט בה בעת ניסוח התכנים • הכירו את הפלטפורמה הנוחה ביותר להזמנה של תכנים אלה

הזמנת תוכן למגזר החרדי: הפלטפורמה הנוחה ביותר לשימוש
כתיבה חרדית צילום: depositphotos

תחום התוכן תופס תאוצה בשנים האחרונות, ומשמש לצורך אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים וקידום של החברה ברשת. אחד מסוגי התכנים נחשב לרגיש במיוחד, ודורש הכרות עם קהל היעד. זהו התוכן המותאם לקהל החרדי, הנכתב על פי התאמות לכל חצר ולכל זרם. במאמר זה נכיר את הדרך הקלה ביותר להזמין טקסטים הכוללים דברי תורה, תכנים שיווקיים למגזר החרדי ואף תכנים חינוכיים המתאימים לתלמידי ישיבות.

מדוע הנושא רגיש כל כך?

מי שמכיר את הכתיבה למגזר החרדי יכול להבין את הרגישות הרבה שיש לנקוט בה בעת ניסוח התכנים. למשל, טקסטים המתארים מוצרי טיפוח לנשים נכתבים מתוך הכרה של ערך הצניעות. טקסטים אחרים העוסקים בתכנים תורניים נכתבים תוך התחשבות בהבדלים בין הזרמים, כאשר הכתיבה לקהל חסידי תהיה שונה מכתיבה לקהלים אורתודוקסיים ותבוסס על הנחיות הרבנים בכל זרם.

כתיבה שיווקית המיועדת לקהל חילוני היא אגרסיבית יותר. לעומת זאת כתיבת תוכן למגזר הדתי באופן שיווקי תכלול תיאורים של המוצרים והשירותים עם סופרלטיבים עדינים יותר. הבדל נוסף שאפשר לראות בין כתיבה של תוכן דתי לחילוני הוא שימוש בביטויים בלועזית. בדרך־כלל בתוכן המיועד למגזר חילוני ישולבו ביטויים באנגלית, בעוד תוכן למגזר חרדי נכתב בעברית עם שילוב קל של יידיש.

הפלטפורמה הנוחה ביותר להזמנה של תכנים אלה

נשאלת השאלה: "היכן אפשר למצוא כותב המתמחה גם בניסוח בלשון נקייה ורהוטה, וגם מכיר היטב את הכתיבה למגזר החרדי?" התשובה לכך עשויה להפתיע. חברה שמתמחה בפתרונות טכנולוגיים מצאה את הפטנט. אתר שבו אפשר להעלות את הבקשה לתוכן, לבחור את מספר המילים ואפילו להוסיף הנחיות ומילות מפתח, לשלם עבור המלאכה ולקבלה בתוך ימים ספורים. אתר בלו פן ארטיקלס מפעיל שירותי כתיבה למגזר החרדי כקטגוריה נפרדת בתוך האתר, ומאפשר כבר היום לבצע הזמנות של תכנים ללא הגבלה.

כל המאמרים באתר נמכרים בעלות לפי מילה, כאשר גם לקוחות קטנים וגם לקוחות גדולים זוכים למחיר הטוב ביותר. המערכת פועלת באופן אוטומטי ומשייכת את הכותבים המתאימים ביותר לנושא המאמר. למשל, מאמרים תורניים או הזמנת תוכן למגזר החרדי בתחום כשרות יגיעו לכותב אחד, ומאמרים על אופנת נשים במגזר החרדי יגיעו לכותבת אחרת המתמחה בנושא. ההפרדה הזו בין כותבים המתמחים בנושאים שונים מסייעת לייצר את התוכן האיכותי ביותר, מתוך ידע רב של הקורא והתמקצעות בו.

אותם כותבים עוסקים למחייתם בכתיבה, ומפתחים את היכולת למצוא את המילים המתאימות ביותר לתאר את המוצר או השירות המבוקש. אם הם כותבים מאמר עיוני (אינפורמטיבי) הם יוסיפו את מראות המקום המתאימים. בדרך־כלל, תגלו בכל הזמנת תוכן למגזר הדתי והחרדי גם אזכורים מתאימים מהמשנה והגמרא שיכולים להעשיר את התוכן ולהוסיף לו את האסמכתא המתאימה.

שו"ת של רבנים

תחום נוסף שנלקח בחשבון במהלך כתיבת תוכן המיועד לקהל יעד מהמגזר החרדי הוא שאלות ותשובות של רבנים בנושא. כאשר הכותב מבצע את המחקר המקדים, הוא בודק מה אמרו על כך גדולי הדור הנוכחיים וכן הרבנים הקודמים. לפעמים יש הלכה שמתאימה לחלק מהזרם האורתודוקסי ואינה מתאימה לזרם החסידי. לכן, ככל שתספקו לכותבים מידע רב יותר לגבי קהל היעד ועל אילו רבנים להסתמך, יהיה קל יותר להוסיף מראי מקום משו"ת של רבנים שונים.

היבט נוסף שנלקח בחשבון הוא האתר שבו יתפרסם התוכן או העיתון החרדי שאליו הוא מיועד. השפה השלטת באתר תשמש אורים ותומים לכותב, והוא ינסח כל אחד מהמאמרים או מהכתבות המבוקשות בהתאם. אם אותו המגזין משויך לחצר מסויימת, ניתן להתאים את התוכן לפסיקות ההלכתיות הקודמות של אדמו"ר אותה חצר.

ללא עבודה זרה

התכנים הנכתבים עבור הקהל החרדי נבדקים היטב כדי למנוע אזכורי עבודה זרה. למשל, אם הכותב נדרש לתאר מדינה כמו הודו, החלקים הקשורים לאמונות המקומיות במדינה יושמטו. כתיבה העוסקת במדינות שבהן הנצרות שלטת, לא יכללו אזכורים היסטוריים הקשורים לברית החדשה. הדבר נכון במיוחד כאשר כותבים תוכן לקהל דתי בשפה האנגלית (לפרסום מעבר לים) ואז יש להקפיד הקפדה יתרה על האזכורים המופיעים בתוכן.

כתיבה על תיירות ונופש למגזר החרדי

אחד מהנושאים הפופולריים ביותר בתחום הכתיבה הוא על חופשות למגזר החרדי המאורגנות בארץ ובעולם. בתיאורי המקום נכללות אך ורק האטרקציות הרלוונטיות למגזר זה, תיאור של כשרות המסעדות ביעדי החופשות וכן אפשרות להזמנות למקומות המתאימים גם למשפחות עם ילדים. כל התיאורים הללו מופיעים ללא סלנג, בשפה נקיה וממחישים את יופיו של המקום בצורה ציורית. כל התכנים כמובן מקוריים ואינם מועתקים.

לסיכום, הזמנה של כתיבת תוכן לקהל דתי ולקהל חרדי מאפשרת להרחיב את אתר האינטרנט שלכם וכן לפרסם בעיתונים המיועדים לקהל היעד הזה, ללא חשש מפגיעה ברגשותיו של הציבור הקורא את התוכן. הטקסטים נכתבים על־ידי כותבים מנוסים, בעלי עברית רהוטה, שמכירים לעומק את הנושא שעליו הם כותבים, ויודעים לאתר את המקורות המתאימים מתורת ישראל כדי לשזור פניני חוכמה בתוך המאמר.

 

תוכן שירותי תוכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד