ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הם לא חרדים

התארגנות מכוונת? הפורעים בבני ברק הופיעו ב'תלבושת אחידה'

המהומות בעיר התורה מסרבות לשכוך | אחרי שבשעות האחרונות פשטה המשטרה על מספר מוקדים בעיר בניסיון לעצור מספר חשודים נוספים בוונדליזם אמש, הבוקר מתפרסם תיעוד מפתיע בו נראים כמה מנוער השוליים מבעירים את העיר כשהם לובשים קפוצ'ון זהה לכולם | צפו בתיעוד

התארגנות מכוונת? הפורעים בבני ברק הופיעו ב'תלבושת אחידה'
הנערים בב"ב צילום: מתוך הסרטון

במשך שעות ארוכות התפרעו אתמול (ראשון) קבוצת נערי שוליים ברחובות העיר בני ברק, כשהמהומות הגיעו לשיאן עם הלינץ' בנהג אוטובוס של חברת אפיקים - תקיפה שהצריכה את פינויו לבית החולים ולאחר מכן שריפת האוטובוס - מה שהצריך את פינוי התושבים באזור מהבתים באישון ליל.

התקשורת מיהרה לתקוף את החרדים על הפרעות, אולם תיעודים שמתפרסמים בשעות האחרונות חושפים כי הנערים ככלל לא חרדים וככל הנראה אינם תושבי העיר.

בנוסף, כפי שחשף העיתונאי ישראל קליין, רבים מהפורעים לבשו חולצה אחידה בצבע שחור עם סמל "איקס" על הגב, מה שמלמד על התארגנות מכוונת לביצוע המהומות ולהשתייכות ארגונית של הפורעים, שכאמור, ככל הנראה כלל לא מתגוררים בעיר. נציין כי עדיין לא ברור מי מפעיל את אותם הנערים ומי בעל האינטרס לאנרכיה בעיר החרדית.

במקביל, בהמשך לארבעת החשודים שנעצרו אמש, הבוקר פשטה המשטרה על מספר בתים נוספים בעיר ועצרה כמה חשודים נוספים.

כזכור, עשרות נערי שוליים השתוללו במהלך כל הערב אמש בעיר בני ברק, וביצעו לינץ' בנהג אוטובוס ערבי של חברת אפיקים שנסע ברחוב אהרונוביץ' בעיר, שבעקבותיו הוא נזקק לפינוי לבית החולים תל השומר. לאחר מכן הם הציתו את האוטובוס.

בעקבות האש העזה תושבי רחוב השומר פינת רבי עקיבא פונו מהבתים. כרוז שהסתובב במקום זעק לתושבים "תעירו את כולם, הבניינים מתחילים להיפגע, זו סכנת נפשות של ממש, תעירו את כולם ותצאו כבר מהבתים". בנוסף, קיים היה חשש כי האוטובוס יתפוצץ ויגרום להרס ונזק ואולי אף לפגיעה בגוף חלילה.

חוטי החשמל המתוחים מעל האוטובוס הבוער החלו להישרף אף הם וכתוצאה מכך הופסקה פעולת החשמל ברחובות שלמים. 

נציין, כי למרות תחנוני התושבים והעובדה שתחנת כיבוי האש נמצאת מטרים ספורים מהזירה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי כוחות הכיבוי חששו להגיע ולטפל באירוע. עשרות תושבים זועמים עמדו מחוץ לתחנת הכיבוי הסגורה וזעקו לעזרה. רק לאחר כשעה הגיעו כוחות כיבוי למקום.

יחד עם כוחות הכיבוי הגיעו כוחות גדולים של יס"מ שיידו רימוני הלם לעבר המתקהלים - בהם אמהות עם תינוקות בעגלות, איתם הם יצאו מהבתים באישון ליל בעקבות השריפה.

השימוש בסרטונים נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם אתם בעלי הזכויות בו, מוזמנים לפנות אלינו.

 

 

פורעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד