ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מה עושים במקרה של תאונת דרכים?

תאונת דרכים ל"ע עלולה לתפוס אותנו בכל יום, בכל מקום. לפניכם המדריך המלא כיצד לפעול, למי לפנות ומה חשוב לרשום בעת התאונה?

  • כ"ג אדר ב' התשע"א
מה עושים במקרה של תאונת דרכים?
יצחק לב ארי מהיר חימה

אם עברתם ר"ל תאונת דרכים בעבר, אתם בוודאי יודעים כמה מייגע התהליך של החלפת הפרטים, המתנה לגרר, תיקון הרכב וכל ההליך הבירוקרטי שמגיע אחריה. תאונת דרכים, לצערנו, הפכו למכת מדינה. בישראל, למעלה מ-400 בני אדם מקפחים את חייהם מדי שנה על הכבישים ועשרות אלפים נפצעים בדרגות שונות. אבל גם ללא הפגיעה בנפש, הנזק לרכוש הוא לעיתים כואב לא פחות ועלול להיות מאוד יקר. הנה לפניכם המדריך המלא מה לעשות במקרה שהייתם מעורבים בתאונת דרכים.

ראשית, והכי חשוב: בידקו מה מצבכם הגופני והרפואי. בידקו שלא קיבלתם שום מכה או שהנכם סובלים מדימום שעלול להיות מסוכן. בהחלט ייתכן שיהיה אסור לכם לזוז במקרה של פגיעה בגב, בראש או בחלק רגיש אחר בגוף. במקרה של דימום מאסיבי, טפלו בו או בקשו מאחרים לטפל בו במיידית. במקביל, וודאו כי מצבם הרפואי של שאר הנוסעים ברכבכם והרכבים שמעורבים בתאונה הינו תקין. זיכרו: לרכב הנפגע יהיה תחליף. לחיים אין תחליף! אל תהססו להזמין אמבולנס במידה ואחד המעורבים לא מרגיש טוב או נפצע באורח שדורש זאת.

בדקתם את מצבם הרפואי של כל המעורבים? בשלב הבא - הישארו רגועים. איבוד עשתונות במקרה כזה רק עלול להזיק לכם. הימנעו ממריבות וצעקות עם בעלי הרכבים הנוספים. בין אם אתם אשמים ובין אם אין לכם כל חלק בתאונה – הישארו רגועים, עירניים וממוקדים באירוע על מנת שהוא יעבור חלק מתחילתו עד סופו.

החליפו פרטים בין כל הצדדים המעורבים בתאונה. אלו הפרטים שאתם צריכים לקחת:
פרטי הנהג: שם מלא, מס' ת.ז, כתובת, טלפון ומספר רישיון נהיגה
פרטי בעל הרכב, כפי שמופיעים ברשיון הרכב: ת.ז, כתובת וטלפון
פרטי הרכב: מספר רישוי, סוג הרכב וצבע הרכב
פרטי פוליסת הביטוח: שם חברת הביטוח, מספר פוליסה ושם המבוטח
רוב חברות ההשכרה מספקות טופס החלפת פרטים המכיל את כל המידע שצריכים לספק הצדדים המעורבים בתאונה. ודאו שיש בידכם טופס כזה בעת השכרת הרכב.

היום כמעט בכל טלפון נייד ישנה מצלמה. צלמו את הרכב שלכם ואת שאר הרכבים בתאונה מכל זוית אפשרית. תיעוד זה הוא קריטי להתנהלות המשפטית העתידית ולטענות מצד שני או שלישי שהנזק שנגרם לרכבכם שעליו אתם תובעים התרחש לאחר התאונה.

אם ישנם עדים לאירוע, בקשו מהם את פרטיהם האישיים. עדים אלו יוכלו לבוא לטובתכם במקרה של מחלוקות או אי הסכמה בינכם לבין שאר הנהגים במעורבים בתאונה. מומלץ אף להשיג מהם הצהרה בכתב על מה שראו. ייתכן שיעבור זמן רב עד שתזדקקו לעדותיהם והם כבר ישכחו את אשר ראו ושמעו.

התקשרו לחברת ההשכרה והודיעו לה על התאונה ונסיבותיה: תארו בתיאור מדוייק על התאונה והנזקים שנגרמו לכם ולרכב, ומסרו את פרטי הנהגים המעורבים וכל פרט נוסף שתבקשו למסור. חברת הביטוח תדריך אתכם בדיוק כיצד לנהוג מכאן והלאה: האם להמתין ליד הרכב הנפגע ולהמתין לרכב חלופי או שמא לנסוע עם הרכב עד לסניף הקרוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד