י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מדמויות בית וגן

העורך המיתולוגי של "זרקור" הלך לעולמו

העורך המיתולוגי של כתב העת 'זרקור' הרב משה בן ישר ז"ל, משכונת בית וגן בירושלים, הלך הבוקר לעולמו בגיל 83 לאחר שחלה ונפל למשכב. בבית וגן מספרים על איש חסד שעזר לזולת 

העורך המיתולוגי של "זרקור" הלך לעולמו
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו המחנך והסופר הרב משה בן ישר ז"ל, מהדמויות המוכרות בשכונת בית וגן בירושלים, לאחר שחלה בתקופה האחרונה והוא בן 83 בפטירתו.

הרב בן ישר ז"ל, למד בישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת מאירה שתחי' לבית גולדברגר משכונת קטמון בירושלים.

הרב משה בן ישר ערך את עיתון הילדים המיתולוגי 'זרקור' בין השנים תשכ"ט-תשמ"ב. על פי הערך ב'ויקיפדיה' עם כניסתו לתפקיד הפך ר' משה את העיתון מירחון לדו-שבועון, ומאוחר יותר - לשבועון.

תחת ידיו הוכשרו סופרים וסופרות רבים ככותבים בעיתון, אשר השפיע במידה רבה על התפתחות ספרות-הקריאה החרדית. ביניהם: שמואל ארגמן שנשא עמו בנטל ניהול העיתון, ועוד סופרים מהמגזר החרדי.

הוא כתב גם את המדור "כמה מלים" הפותח כל גיליון בדברי אקטואליה, גם זמן מה אחרי פרישתו מתפקיד העורך.

בנוסף כתב את מדור פרשת השבוע בעיתון, שנקרא אז "סבא יהושע", טור המעביר רעיון מפרשת השבוע בדרך חווייתית. במשך למעלה מ-40 שנה כתב את המדור שעבר הרבה שינויי שמות כדוגמת "למשל"; "טיפ טיפה לחשוב"; "על סבא יהושע ועל פרשת השבוע"; "הקבוצה של המדריך אלקנה", "עם הדוד אפרים בשבת אחר הצהריים"; "יישר כוח לגבאי ר' נח"; ועוד.

כמו כן, כתב סיפורים קצרים תחת שם העט אבי כתריאל, ושני ספרים של סיפוריו יצאו לאור בהוצאת "זרקור": 'אוצר המלכים', ו'כוכב שנמצא'.

בשכונת בית וגן השתייך לקהילת חניכי הישיבות של רב השכונה הגאון רבי עזריאל אויערבאך.

היה איש חסד גדול, והיה עושה מכירות בזול של ירקות לתושבי השכונה "הכול בשביל חסד ועזרה לזולת, הוא היה דמות מיוחדת בשכונה", מספרים מכריו ל'בחדרי חרדים'.

מסע ההלוויה יצא היום בשעה 13:00 בצהריים מביתו ברחוב החיד"א 5 בשכונת בית וגן בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בית וגן משה בן ישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד