י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"גדול עוונו מנשוא"

חכם שלום כהן בהוראה נחרצת: "איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות"

בעקבות ההפגנות והעימותים עם המשטרה יוצא נשיא המועצת הגר"ש כהן ב"אזהרה חמורה לתומכי ואוהדי תנועת ש"ס". "איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם - הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא"

חכם שלום כהן בהוראה נחרצת: "איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות"
חכם שלום כהן צילום: יעקב כהן

בעקבות שורת האירועים האלימים וההתפרעויות בימים האחרונים בריכוזים החרדיים, פרסם היום (שני) ראש הישיבה חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה מכתב מיוחד, בו הוא מביע את מורת רוחו מההפגנות והעימותים עם כוחות המשטרה הגורמות לפגיעה בנפש ורכוש וגורמות לחילול ה' גדול.

בפתח מכתבו כותב נשיא המועצת: "הנה בעוונות הרבים, לנוכח מגפת הקורונה המפילה חללים רבים בעם ישראל ל"ע כאשר אין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו, אורבת לנו אף סכנה רוחנית המאיימת להרוס את כל יסודות חינוך ילדינו עליהם עמלנו ומסרנו את נפשנו, עם התגברות תופעת ההפגנות האלימות ברחובותינו, כאשר אנשים פורקי עול שלא מקרב מחננו עושים דין לעצמם, מתעמתים עם שוטרים, מתפרעים וגורמים נזק לנפש ורכוש תוך כדי סכנת נפשות חמורה, חילול שם שמים נורא והוצאת שם רע על כלל היהדות הנאמנה. אוי לעיניים שכך רואות".

"ומלבד חילול ה' הגדול הנגרם מכך", מציין נשיא המועצת במכתבו, "ישנה סכנה רוחנית חמורה לצעירי הצאן העלולים לנהות אחר ההתרחשויות ואף להיגרר לתוכן חלילה, וההרס החינוכי מי יישורנו, כאשר עמל של שנים עלול לרדת לטמיון ברגע אחד".

"ומכאן אזהרה חמורה לכל שומעי לקחנו יראי ה' ולכל תומכי ואוהדי תנועת ש"ס הק', כותב הרב הגאון שלום כהן נחרצות, "להדיר רגליכם ממקומות עימות אלו ולא לשהות בהם ולו לרגע אחד. איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם - הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא".

ומסיים חכם שלום כהן את מכתבו: "ולהזהיר גדולים על הקטנים, חובה על ההורים להשגיח על בניהם שלא ימצאו במקומות אלו, אלא ישקדו על תלמודם על פי ההנחיות, וינהגו הקפדה יתירה בשמירת כללי הבריאות כפי שציוותנו התורה, ותורה מגנא ומצלא".

חכם שלום כהן הפגנות תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד