י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממאה שערים לחוות גלעד

אלמנת הנרצח התרגשה מהמטבע של תולדות אהרן

לרגל ט"ו בשבט הקרב, שיגר הרבי מתולדות אהרן משלוח לאלפי אלמנות ויתומים. בין המקבלות הייתה יעל שבח, אלמנת הרב רזיאל שבח הי"ד, שנרצח לפני מספר שנים בשומרון. יעל שיתפה את הערכה שקיבלה. השנה התווסף לחלוקה גם מטבע לשמירה במיוחד לתקופת המגפה. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

אלמנת הנרצח התרגשה מהמטבע של תולדות אהרן
הרבי מתולדות אהרן צילום: שוקי לרר

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, שנרצח בפיגוע בשנת תשע"ח, פרסמה כי קיבלה ערכה לרגל ט"ו בשבט מהאדמו"ר מתולדות אהרן. 

בציוץ בטוויטר כתבה, "רק שתדעו שחסידות תולדות אהרן (שאין לי שום קשר אליהם) מגיעים לכאן לפני כל חג להביא לנו מתנה הקשורה לחג ביחד עם ברכה מהרב'ה.. אני לא מכירה אותם, אבל גם הם לא מכירים אותי וזה מרגש אותי כל פעם מחדש. רק רציתי שתדעו". 

בערכה שחילקו העסקנים בשליחות הרבי, היה מגש של פירות המונה למעלה משלושים סוגי פירות ופיצוחים כמידי שנה, והשנה נוסף גם מטבע מיוחד לשמירה מהמגפה. הרבי מתולדות אהרן הורה לעסקנים להכין במיוחד עכשיו מטבע מיוחד עם שמות שכתבו מקובלים ובהם נחרט האות ה' הידוע כמסוגל לשמירה והצלחה וכן צורת דג נגד העין הרע. השמות במטבע נכתבו על ידי סופר סת"ם עם כוונות מיוחדת. 

מדובר בפעם ראשונה בהיסטוריה שהרבי מתולדות אהרן חותם על מטבע שמירה, דבר שלא היה עד היום, אפילו במוסדות החסידות והכל עבור האלמנות הנזקקות לשמירה בתקופת המגפה.  

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר בעשרת אלפים מטבעות שחולקו לאלמנות ויתומים, הרבי בירך את המטבעות בחנוכה במעמד ההדלקה והם הוטבלו במקווה של רבי ישמעאל כהן גדול במעיין השילוח, כתוספת לקדושה ואף הונחו בקבר רחל, במירון ובקברי צדיקים נוספים. 

כעת לקראת ט"ו בשבט המטבעות נשלחו לכל הארץ, מהצפון ועד הדרום, יהודה ושומרון ובכל פינה בה נמצאים אלמנות ויתומים המקבלים את החלוקה הרגילה של ט"ו בשבט ואת המטבעות לשמירה. 

האדמו"ר מתולדות אהרן הנחשב לאביהם של מאות יתומים ואלמנות במסגרת ארגון 'שערי רחמים' שמחלק כמדי חג וחג בכל מועדי השנה מתנות ליתומים ואלמנות מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים והעדות. 

רק בערב חג הסוכות האחרון דווח ב'בחדרי חרדים' כי הרבי יצא לקשט סוכות של אלמנות שבעליהם נפטרו השנה. השנה עקב השמירה והסגר, הגיע הרבי למספר סוכות בודדות ביניהן סוכת משפחת קופרטשוק שאביהם ר' בן ציון ז"ל נפטר בשנה שעברה. 

תולדות אהרן ט"ו בשבט יעל שבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד