י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הצדדים יגיעו לפשרה?

פרסום ראשון: העימות בדגל התורה מגיע לדיון ראשון

היום יתקיים דיון בבית דגל התורה בו ייטלו חלק גם בכירי 'אגודת ישראל', חנוך זייברט וסגן השר מאיר פרוש, כשעל הפרק עומדת המחלוקת לגבי מי יבחר ראשון את התפקידים ובמקביל מה יהיה סדר הרשימה, כאשר כל שינוי יכול לחרוץ את גורלם של הח"כים בתחתית הרשימה

פרסום ראשון: העימות בדגל התורה מגיע לדיון ראשון
ליצמן וגפני במליאת הכנסת צילום: בחדרי חרדים

הערב בשעה 18:00 צפויים להיפגש בבית 'דגל התורה' בבני ברק סגן השר מאיר פורש ומנכ"ל הסיעה משה שיפמן, יחד עם סגן השר מקלב ומזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט, לדיון ראשון בנגע להסכם שיביא סוף לעימות הפנימי בתוך סיעת יהדות התורה.

מדובר בהסכם שנחתם ערב הבחירות לכנסת ה-21, לפיו בכנסת אחת, 'אגודת ישראל' יתפסו את המקומות האי-זוגיים אך לדגל התורה תהיה זכות ראשונים על התפקידים, ובכנסת לאחריה הסדר יתהפך. 

כעת הנושא עלה לדיון וכפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בסיעה עלה טענות על כך שאין צורך להחליף את הרשימה מאחר והקדנציה החולפת הייתה קצרה ולא מילאה את ימיה.

הקרב הופך להיות בין משה גפני ליעקב ליצמן, כאשר גפני אמור לקבל את התפקיד השני אך מתעקש להישאר בוועדת הכספים, וגם השר ליצמן שנמצא לקראת הגשת כתב אישום דורש לקבל את ועדת הכספים שכן הוא בוחר תפקיד ראשון.

הקרב נמצא גם בתחתית הרשימה, כאשר אם הרשימה תתהפך, אז יצחק פינדרוס יהיה במקום השביעי היותר ריאלי ואילו ישראל אייכלר ידחק למקום השמיני ויאלץ לדפוק פתחי חבריו, סגני השרים, לטובת חוק נורבגי שיחזיר אותו לכנסת.

בנוסף, בעוד הקודקודים ברשימה, גפני וליצמן רוצים להפוך את הרשימה, וכך גם יצחק פינדרוס, קולות אחרים בדגל התורה ואגודת ישראל דווקא מצדדים בעמדה כי יש להשאיר את הרשימה כפי שהיא, כך שאגודה תעמוד בראש ודגל תבחר את התפקידים הראשונים.

כאמור, בפגישה הערב צפויים לדון בכך, שההכרעה תגיע רק בימים הקרובים, כאשר הדד לין להסכם הוא ביום חמישי הבא, המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת ה-24

משה גפני יעקב ליצמן יעקב טסלר אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד