ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אני אשם? הילדים שלי אשמים?"

החרדים תקפו במליאה: גפני הציג את נערי השוליים שהציתו את האוטובוס

מעל דוכן מליאת הכנסת התייצב היום יו"ר דגל התורה גפני והציג בפני עם ישראל את תמונתם של נערי השוליים שאחראים להצתות ולאנרכיה בעיר התורה בימים האחרונים. גפני האשים את המשטרה באוזלת יד | ח"כ טסלר זעם על המתקפה נגד גדולי ישראל | צפו בתיעוד מהמליאה

החרדים תקפו במליאה: גפני הציג את נערי השוליים שהציתו את האוטובוס
גפני במליאת הכנסת צילום: באדיבות המצלם

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון פגרה במטרה לאשר את חוק הקנסות בקריאה ראשונה. במהלך הדיון עלה לדוכן המליאה חבר הכנסת גפני והציג בפני הח"כים ועם ישראל את האשמים האמתיים בשריפת האוטובוס אמש וקרא לכלי התקשורת להפסיק את ההסתה נגד הציבור החרדי.  

חבר הכנסת משה גפני אמר: "מסע הדה-לגיטימציה נגד הציבור החרדי על התפרעויות ושריפת אוטובוסים", אמר גפני תוך שהוא מציג את תמונת הנערים שהעלו את העיר בלהבות. "כעת מתברר שאלו הצילומים, נמצאים פה חבורה של צעירים שבספק אם הם בכלל תושבי בני ברק עם סימון X על הקפוצ'ונים, אלו הם נערי השוליים שהובילו אתמול את המהומות בבני ברק במהלכן שתי אוטובוסים נרגמו ואחד מהם אף הועלה באש, לבשו חולצות זהות ושרפו פחי אשפה, ירו זיקוקים לכל עבר, ואני אשם? הילדים שלי אשמים? אנחנו לא יכולים לצאת לרחוב?!", זעק יו"ר דגל מעל דוכן המליאה.

עוד תקף חבר הכנסת גפני, תושב העיר בני ברק בעצמו, את אוזלת היד של משטרת ישראל: "יש פה משטרה שעושה חקירות אפידמיולוגיות ולא יודעים להביא את חבורת הפושעים הללו למאסר?" אמר גפני ותקף, "למה אנחנו מקבלים את התדמית הזו? מהפוגרומים הללו השבוע סבלו הציבור החרדי ומי שהיה אמור לטפל בהם זה המשטרה של אמיר אוחנה. בושה שזורקים את זה על הציבור החרדי שהוא ציבור שקט ולא אלים. זה לא דבר חדש כולנו יודעים זאת".

טסלר במליאת הכנסת

קודם לכן אף תקף חבר הכנסת יעקב טסלר את ההתנהלות בבני ברק, כשאמר במליאה: "רוב-רובו של הציבור החרדי הוא שומר חוק, השומר בקפדנות על הנחיות הבריאות. התמונות הקשות שאנו עדים להן בימים האחרונים, אלו של נערי שוליים, מיעוט משולי המחנה. מיעוט עליו אנו מתריעים כבר חודשים ארוכים. אלו השלכות סגירת מערכת החינוך. מה שאנו רואים כעת ברחובות, זו תוצאה ישירה של השארת נערים בבית לתקופות ארוכות בבטלה ובשעמום".

עוד תקף טסלר, "במקום שהמשטרה תשליט את הסדר ברחוב, ותטפל בקומץ המתפרע, הם מענישים את כל הציבור, ששגרת חייו נהרסה והוחלפה בחיים בתוך שדה קרב. המשטרה זורעת פחד ואימה ברחובות, עם ירי חי, ירי רימוני הלם ואלימות קשה. חלק מהילדים מתמודדים עם פחדים בלילות האחרונים".

במענה להתקפה על גדולי ישראל בימים האחרונים אמר טסלר: "במקום לקום ולהתנצל בפני גדולי ישראל, המביעים את כאבם כבר חודשים ארוכים, מה עלול להתרחש בהיעדר מוסדות החינוך, מרשים לעצמם פוליטיקאים, המגרדים את אחוז החסימה, לפעור את פיהם בחוצפה ובעזות כנגד גדולי ישראל, מנהיגי הדור, הנושאים יום-יום, שעה-שעה את משא הדור על לוח ליבם. מאיפה החוצפה? מאיפה העוז", זעק.

משה גפני יעקב טסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד