ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תרחמו על הנפגעים השקטים, הם סובלים!

הוא עומד מבויש בצד, בשמש הקופחת, כל הקהל המתקהל משוחח ומשחזר את תאונת הדרכים, מצביעים עליו ומתלחששים - והוא עומד, מרכין ראש וממתין לבוחן התנועה • טורו של חברון גרנביץ'

תרחמו על  הנפגעים השקטים, הם סובלים!

תאונות הדרכים הן אחת המכות הקשות של היקום. על-פי הסטטיסטיקה העולמית, כמיליון וחצי איש נהרגים מידי שנה בתאונות דרכים, ו-30 מיליון איש נפצעים. בכל חצי דקה נהרג אדם בתאונת דרכים ברחבי הגלובוס, ולצערנו מדינת ישראל מדורגת במקום השמיני בעולם במספר ההרוגים בנפש לשנה.

ב-62 שנות קיומה של המדינה נהרגו למעלה מ-30 אלף איש בתאונות דרכים, ומספר ההרוגים עלה מזה זמן על מספר חללי צה"ל בכל מלחמות ישראל.

למרות עבודות הרחבת הכבישים במדינה, למרות ההשקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנה עבור פיתוח תשתיות, למרות הקדמה ואמצעי המיגון והמחשבים המשוכללים המותקנים ברכבים, נתוני השכול והמוות מתאונות הדרכים ממשיכים לצבור תאוצה, בארץ ובעולם, ומידי שנה מקפחים חייהם מיליוני איש במיתה משונה זו.

סיבות רבות יש לתאונת דרכים המרחשת סתם כך ב"אמצע החיים". חלקם באשמת כביש סדוק ורעוע, יש פעמים שכתם שמן גרם להחלקה ולהתנגשות בין שני רכבים, פעמים שאכן זה באשמת הנהג שלא ציית לתמרור או זלזל בתמרורי אזהרה, ופעמים שמתרחשת תאונת דרכים באשמת הולך הרגל, שקפץ לפתע לכביש ללא התראה. ויש - שאף אחד לא אשם.

אחרי הכול, ברור הדבר שבוודאי אף נהג המעורב או הגורם לתאונת דרכים, לא יזם לעצמו את התאונה הזו ולא גרם זאת בכוונה. גם אם חלילה אשם וודאי הוא, הרי ברור שהוא מטיח ראשו כלא מאמין ועושה את חשבון הנפש מדוע זה קרה.

את התרחיש המתרחש דקות אחר התאונה בוודאי כולכם מכירים... שני כלי רכב מתנגשים זה בזה או כלי רכב שפוגע בהולך רגל. בתוך כמה שניות כוחות ההצלה מוזנקים למקום, אט-אט מגיעים כמה מתנדבים, חלקם מטפלים בפצועים, חלקם מגישים כסא וכוס מים למשפחת הפצוע שחשה למקום, אך... יש אדם אחד שנשאר מדמם ופצוע, ואף אחד לא ניגש אליו.

זהו - הנהג הפוגע.

הוא עומד מבויש בצד תחת השמש הקופחת, כל הקהל המתקהל משוחח ומשחזר את תאונת הדרכים. הם מצביעים עליו ומתלחששים לעברו והוא עומד בצד, מרכין ראש וממתין לבוחן התנועה שיגיע לגבות ממנו עדות.

הוא לא "הזמין" את תאונת הדרכים הזו, גם אם הוא אשם. כמו יתר הפצועים, גם הוא זקוק לכוס מים, גם הוא זקוק לכיסא לשבת, גם הוא זקוק לאיש הצלה שיעריף לעברו כמה מילים. נפשו פצועה ומדממת, ואף אחד אינו טורח לגשת ולהושיט יד מצילה ומרגיעה.

כחלק ממערך הגשת עזרה ראשונה לפצועים בשטח על-ידי ארגוני ההצלה למיניהם, יש לקחת בחשבון כי אחד המתנדבים תפקידו יהיה לגשת לנהג הפוגע ולהעניק לו עזרה ראשונה. גם אם הוא לא פצוע פיזית, הוא זקוק למילה טובה, הוא זקוק לאוזן קשבת ועצה טובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד