י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
11 ימים להגשת הרשימות

הקרב בין ויז'ניץ לבעלזא: פרוש ואייכלר דורשים בוררות

11 ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-24, סגן השר פרוש וח"כ אייכלר מגבירים את הלחץ ומשגרים הערב מכתב לועדת השמונה של 'אגודת ישראל', בו הם דורשים בירור וליבון בבוררות או במועצת הקהילות בנושאים השנויים במחלוקת באגודת ישראל | כהדרישה המרכזית; הקדמת מיקומה של בעלזא לויז'ניץ

הקרב בין ויז'ניץ לבעלזא: פרוש ואייכלר דורשים בוררות
ישראל אייכלר/מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב ב'אגודת ישראל' נמשך ועולה שלב: לאחר שתי כינוסי 'ועדת השמונה' של 'אגודת ישראל' והסיכומים רק על חלק מהדרישות של מאיר פרוש וישראל אייכלר, להקים ועדת כספים פנימית והרחבת שורות המפלגה לקהילות נוספות.

הדרישה הנוספת היא לתת ביטוי לקהילת בעלזא, שנמצאת במקום אחרי ויז'ניץ ולטענת ציר פרוש-אייכלר, בעלזא גדולה יותר מויז'ניץ ואמורה לקבל את המקום השלישי ב'אגודת ישראל'.

במהלך דיוני ועדת השמונה לא הושגה הסכמה בנושא, וכעת דורשים השניים כי הנושא יגיע לבוררות לליבון הנושאים השנויים במחלוקת בין הסיעות המרכיבות את תנועת 'אגודת ישראל'.

עוד בנושא:

ההצעה ל'דגל התורה' > פרסום ראשון: ב'אגודת ישראל' הסכימו לשינוי ברשימה לכנסת 

פרוש ואייכלר שיגרו הערב (שני) מכתב אל חברי ועדת השמונה ודרשו: "בירור בהליך של בוררות, כנהוג בין יהודים יראי ה', כשיש ויכוח בין שני צדדים, מתכנסים לבוררות", בנוסף, "בירור בפורום של מועצת הקהילות, כידוע בשנתיים האחרונות הוקם פורום של נציגי מועצת הקהילות הקשורים לתנועת אגודת ישראל, פורום זה בוודאי לא הוקם למטרות סרק אלא לשמוע את דעתם של כלל נציגי הקהילות ברחבי הארץ". כך במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

עוד דורשים השניים, "מה יותר ראוי מלדון יחד איתם בדרישותינו הבסיסיות להמשך דרכה ומעמדה של אגודת ישראל", כתבו, "ברור וידוע לכולם קוצר הזמן והמלאכה המרובה העומדת לפנינו נציגי הציבור עד להגשת הרשימות בעוד 11 יום והיציאה המלוכדת לגיוס המוני מצביעים למען תנועת אגודת ישראל ורשימת יהדות התורה".

חסידות בעלזא מאיר פרוש ישראל אייכלר ועדת השמונה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד