י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרגיעה בעיר תישמר?

שקט בבני ברק; עימותים בירושלים • תיעוד

עשרות צעירים וקיצוניים מקיימים הערב מחאה ברחוב שטראוס בירושלים סמוך לכיכר השבת וכן ברח' בר אילן, במהלכה נופצו תחנות אוטובוס | כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום | מוקדם יותר נפגשו ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין ומפקד מחוז ת"א, ניצב דוד ביתן, סיכמו היום על תוכנית משותפת להשבת השקט והסדר לעיר

שקט בבני ברק; עימותים בירושלים • תיעוד
משטרה בכיכר השבת צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

אחרי מספר ימים של עימותים עם כוחות המשטרה בבני ברק, היום (שני) נשמר השקט בעיר, פרט לכמה מעצרים שבוצעו כנגד נערי שוליים, שעל פי החשד אחראים למהומות הלילה, ובין היתר בהצתת האוטובוס ברחוב אהרונוביץ'. במקביל, עימותים נרשמים הערב סמוך לכיכר השבת בירושלים.

לפני שעה קלה הגיעו עשרות צעירים אליהם הצטרפו קיצוניים חרדים, לרחוב שטראוס בבירה וכן לרחוב בר אילן, והחלו לבצע וונדליזם כנגד רכוש ציבורי. בין היתר, שברו תחנות אוטובוס באמצעות מקלות ואבנים. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום בניסיון להשיב את הסדר הציבורי.

בד בבד, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין ומפקד מחוז ת"א, ניצב דוד ביתן, סיכמו היום על תוכנית משותפת להשבת השקט והסדר לעיר. בהמשך לפניית ראש העיר למפכ"ל, הגיעו היום בכירי המשטרה לפגישת תיאום בלשכת ראש העיר שבה הוסכם כי יש למנוע אנרכיה בעיר אבל גם להשיב את השקט בפעולות מתונות.


תחנה שנופצה סמוך לכיכר השבת

"לא נרשה בשום אופן לגורמי שוליים להכתים את העיר ולפגוע במרקם החיים שלנו. בתיאום עם המשטרה, בנחישות אך ברגישות, נמנע אלימות באשר היא ונשיב את הסדר לרחובות העיר", אמר רובינשטיין. ניצב דוד ביתן בירך על ההידברות והבטיח כי המשטרה תנהג מצידה באיפוק במטרה להחזיר את החיים בעיר לשגרה בהקדם האפשרי.

ניצב ביתן אמר: "אנחנו מברכים על הפגישה שתכליתה העיקרית להבטיח את החזרת החיים והסדר לעיר עוד היום". בתוך כך, גדולי הרבנים חותמים בשעות אלה על מכתב שבו הם קוראים לאזרחים להימנע מכל עימות עם שוטרי משטרת ישראל, גם ביחס לאכיפת תקנות הקורונה.

 

מחאה ירושלים כיכר השבת חרדים קיצוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד