י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התקשורת משתאה

הצעיר החרדי שסייע לסבתו בת ה-97 לשרוד את הקורונה

סיפור ההתאוששות המופלא מנגיף הקורונה של ניצולת שואה יהודייה בת 97, הפך אותה לגיבורה בתקשורת וברשתות החברתיות בבריטניה. המקרה הפך לוויראלי בכל המדיות הגדולות במדינה. נינה החרדי בן ה-17 ל'בחדרי': "הופתענו מההתעניינות הגדולה בסיפור"

הצעיר החרדי שסייע לסבתו בת ה-97 לשרוד את הקורונה
דב פרומן צילום: באדיבות המצלם

גברת לילי אברט, ניצולת אושוויץ בת ה-97, הפכה למפורסמת מאוד בימים האחרונים בבריטניה, לאחר ששרדה את הקורונה.

בשיחה עם התקשורת הבריטית סיפרה כי יכלה לוותר על המלחמה בנגיף הקורונה, אך 'בחרתי בחיים' וקראה לציבור 'לעולם לא לוותר'. לאחר ה"התאוששות מופלאה", כפי שמגדירים זאת כלי התקשורת, היא הוכרזה כ'גיבורה'.

לאברט, המתגוררת בלונדון, ישנם 34 נינים בלע"ה. היא נדבקה בנגיף הקורונה בתחילת החודש הנוכחי, לאחר שקיבלה את מנת החיסון הראשון שלה חודש קודם לכן, היא טופלה בביתה בצפון לונדון על ידי קרוביה עם אספקת חמצן. נינה דב פורמן, בן 17, חגג איתה בשבוע שעבר את הטיול הראשון שלה מחוץ לבית, לאחר חודש שהיתה מסוגרת ואמר כי היא "לוחמת וניצולה".

לילי, ניצולת אושוויץ וצעדות המוות הנאציות, שוחררה באפריל 1945 והחלה את חייה החדשים ביוני באותה שנה, אז היא ואחיותיה פונו מחורבות גרמניה ונלקחו לשוויץ ברכבת.

היא הופיעה בתוכנית 'בוקר טוב בריטניה', אחת התוכניות המפורסמות בבריטניה, שם היא עודדה את הצופים "לבחור להיות חיוביים מול כל מצוקה ולעשות כל שביכולתכם כדי לשמור על אחרים מפני הנגיף". כשנשאלה כיצד היא נשארת חיובית לאחר שהתמודדה עם מצוקה כזו בחייה, אמרה: "זה היה מאוד חשוב, כי אתה יכול לבחור, יכולתי לבחור בחיים ולהמשיך או לוותר, בחרתי בראשון, בחרתי בחיים ואמרתי שאני לא יכולה לוותר, אני צריכה להמשיך להילחם, זה מה שהבטחתי לעצמי".

דב וסבתו בראיון לתקשורת הבריטית.

היא המשיכה והדהימה את הצופים הבריטיים: "הנגיף הזה נורא, מתי הקורונה תסתיים אנחנו לא יודעים - אבל אנחנו יודעים רק מה אנחנו יכולים לעשות. אנחנו לעולם לא צריכים לוותר, ולנסות לעשות את מה שאנחנו יכולים לנסות לשרוד, ולהיות זהירים מאוד עם אנשים אחרים שאף אחד לא יידבק בזה".

נינה הצעיר, דב פורמן, בן ה-17, שצמוד אליה, ומלווה אותה, קידש שם שמים ברבים ברחבי בריטניה. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "סבתא-רבא שלי בת ה-97, לילי אברט ניצולת אושוויץ בדיוק התאוששה מקוביד 19, היום היא יצאה לטיול ראשון מזה חודש לאחר שהתאוששה פלאים היא לוחמת ושורדת".

מאות גולשים בטוויטר בירכו אותו ואת הסבתא החביבה. ראש העיר לונדון, סאדיק חאן כתב: "איזו השראה. מאחל ללילי המשך החלמה בטוחה ומהירה, ואיחולים לכל המשפחה".

בשיחה עם ה'גרדיאן' אמר דב כי למשפחתו 'אין מושג' כיצד לילי חלתה בנגיף, מכיוון שכולם היו זהירים לאורך כל המגפה. דב אמר שהיו כמה 'רגעים אפלים' במהלך התאוששותה של לילי, אך סבתא רבא שלו היא כעת 100% בריאה. "היא תמיד הייתה חיובית מאוד, היא פשוט שורדת ולוחמת אמיתית כבר מגיל צעיר". הוסיף.

ל'בחדרי חרדים' אמר דב הצעיר, כי הוא הופתע לראות את ההתעניינות הגדולה בסיפור. לדבריו, סבתא רבא שלו מוכרת מאחר והיא הופיעה פעמים רבות מול אנשים רבים כדי לספר את סיפור הישרדותה בשואה, "הופתענו, מלא מלא התעניינו בנו, סבתא רבא שלי מוכרת בגלל הסיפור שלה, ראש עיריית לונדון ועוד הרבה מאד מפורסמים בירכו אותנו, סבתא רבא שלי גיבורה". סיכם.

קורונה ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד