י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד ממונטריאול

צפו: פרשים מוודאים שבתי הכנסת לא מפרים הנחיות

לאחר מעצרם של כמה חסידים בשבת האחרונה, המשטרה הציבה פרשים על סוסים באזור בכדי לוודא שלא מתרחשות הפרות נוספות | בקהילה החסידיות הזהירו את הציבור שלא להפר את ההנחיות ולא להתעמת עם שוטרים

צפו: פרשים מוודאים שבתי הכנסת לא מפרים הנחיות
פרשים במונטריאל צילום: באדיבות המצלם

לאחר המהומות שהתרחשו במהלך השבת האחרונה במונטריאול שבקנדה במספר בתי כנסת, במהלכן נעצרו מספר חרדים ושוחררו לאחר מספר שעות, המשטרה הקנדית מפטרלת באזור בתי הכנסת עם פרשים, ומציצה דרך החלונות לוודא שאין הפרה של ההנחיות.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראים שוטרים על סוסים, בודקים שבתי הכנסת סגורים. האכיפה המוגברת מגיעה לאחר שמשטרת מונטריאול פיזרה שני מניינים בשני בתי כנסת באוטרמונט, האזור החסידי של מונטריאול.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שוטרי משטרת מונטריאול פיזרו בשבת בבוקר, תפילה בבית כנסת חסידי, לאחר שגם בליל שבת, הזמינו שכנים את המשטרה, לאחר שראו מתפללים רבים מגיעים לבית הכנסת. כשהמשטרה הגיעה מתפללים רבים נמלטו מהמקום. אך רבים מהם נתפסו וקיבלו דו"ח בסך 1550 דולר קנדי.

בקנדה ישנו עוצר לילי החל מהשעה 20:00 עד 05:00 בבוקר. לצד זאת, החוק בקנדה קובע כי תפילה בבית כנסת מותרת בהשתתפות עד עשרה מתפללים בלבד, כך שכל בתי הכנסת בקנדה מקיימים מניינים על פי החוק בכדי לציית להוראות. כל מניין יכול להתקיים בתנאי שהאנשים נמצאים ביציאה נפרדת, כך שאם ישנן שלוש יציאות מהבניין, אפשר לקיים שלושה מניינים.

מספר עסקנים בקהילות החסידיות במונטריאול פרסמו בתוככי הקהילות כי המהומות שאירעו ביום שבת האחרון היו תקלה, הם ביקשו מכל הקהילות לקיים את ההוראות ולא להתעמת עם שוטרים בשום אופן.

משטרת מונטריאול מונטריאול קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד