י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הסבתא צעקה: "אני הולכת למות"

אחרי לחץ שהופעל: תוקפי הרב ומשפחתו נעצרו

משפחתו של הרב מאיר כהן מארגנטינה חוותה אירוע קשה ביום חמישי האחרון. שני אנטישמיים עקבו אחרי רכבם, עת עשו דרכם לחופשה משפחתית הקבועה זה שנים רבות. כאשר הרב שם לב למעקב הוא ניסה להימלט ונחסם על ידם. הם יצאו ותקפו אותו ואת משפחתו. בעקבות לחץ שהפעילו ראשי הקהילה היהודית הניחה המשטרה את ידה על התוקפים

אחרי לחץ שהופעל: תוקפי הרב ומשפחתו נעצרו
אילוסטרציה צילום: unsplash

אנטישמים שתקפו באכזריות משפחה חרדית בקורדובה שבארגנטינה במכות תוך איומי מוות, נעצרו לאחר לחץ על המשטרה מטעם ראשי הקהילה בארגנטינה.

אתמול (שני) דיווחה המשטרה בקורדובה כי הם עצרו את שני התוקפים המואשמים בתקיפה האנטישמית, השופט הודיע כי התביעה ממשיכה לאסוף ראיות, ובינתיים התוקפים נשארים במעצר.

כזכור, ביום חמישי שעבר משפחה חרדית, זוג הורים וחמשת ילדיהם בני 17, 15, 13, 11 ותינוק בן שנה, וכן סבתם בת ה-91, נסעו ברכב מבואנוס איירס לקורדובה בכדי לבלות כמה ימי חופש.

מדובר במשפחתו של הרב מאיר כהן טלגם, המכהן כמשיב בישיבת 'שובה ישראל' בארגנטינה. הם שהו בעיירה 'לה פלדה' למשך יממה, ומשם הם המשיכו לעיירה 'לה קומברה', כ-15 ק"מ משם. באמצע הדרך, ליד ויז'ה ג'יארדינו, הם הבחינו במכונית שעוקבת אחריהם.

הרב מאיר כהן טלגם (במרכז) שנפגע בתקיפה

"חזרנו מבילוי במגרש משחקים ובשלב מסוים ילדי אמרו לי שיש מכונית שעוקבת אחרינו. בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות, אבל אחר כך הבנתי שהם צודקים", סיפר הרב מאיר כהן, אבי המשפחה, לתקשורת המקומית.

ככל שר' מאיר ניסה להתחמק מהם, התוקפים השיגו אותו וחסמו את רכבו. שני אנטישמים יצאו מהמכונית והחלו להעליב ולבעוט ברכב המשפחתי. "אתם יהודים מקוללים צאו מכאן, צריך להרוג את כולכם", הם אמרו באיום.

כדי לנסות להרגיע את המצב, ר' מאיר, שכאמור נהג ברכב, אזר אומץ ויצא מרכבו כדי לדבר איתם. התגובה הייתה אכזרית. הם החלו להכותו נמרצות בליווי עלבונות אנטישמיים עוד יותר. "אני הולכת למות", צעקה הסבתא נואשות.

"קיבלתי סחרחורת ונפלתי על הקרקע", שחזר הרב כהן, "הילדים שלי ואשתי באו לעזור לי, אבל הם היכו וקיללו גם אותם". התוקפים אף גנבו את הטלפון הנייד של אחד הילדים, שניסה לצלם את התקיפה.

האב אמר לתקשורת המקומית כי "אנחנו מגיעים לעיירת 'לה קומברה' כבר 30 שנה ומשהו כזה מעולם לא קרה לנו. תמיד מקבלים אותנו טוב, אנחנו לא יכולים להבין מה מניע שנאה כזו אצל האנשים האלה".

נשיא הקהילה היהודית בארגנטינה, מר אריאל איכבאום, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "תודות לשיתוף הפעולה של ארגוני ה'אמיה' וה'דיה', רשויות החוק בפרובינציית 'קורדובה' מטפלים במקרה בנחישות וביסודיות, אנו מקווים שיימצו את הדין עם התוקפים, ושמקרים מאין אלו לא ישנו שוב. ישנה טעות בקרב חלק מבני הקהילה שהתרגלו לשתוק ולא להגיש תלונה, המקרה הזה הוא עדות לכך כי הפרסום והתלונה יעילים, וזו הערובה היחידה שמקרים אלו לא ישנו שוב".

כאמור התוקפים האכזריים נעצרו לאחר לחץ כבד שהפעילו ראשי הקהילה היהודית, בתקווה שהם אכן יעמדו לדין ויענשו בחומרה כמצופה.

אנטישמיות בארגנטינה תקיפה אכזרית תקיפה אנטישמית משפחה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד