י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מזימה ציונית

הרב ווייס: "יש בינינו 'עיוורים' להשפעה של הקורונה"

הרב אליעזר שמחה ווייס, לשעבר רב בבריטניה וכיום חבר מועצת הרבנות הראשית, אומר כי "רבים חושבים שהקורונה היא מזימה ציונית, בדיוק כמו מקומות בלונדון שם נערכו חתונות רבות, גם ככה בישראל, יש שלא מחוברים לעולם החיצון"

הרב ווייס: "יש בינינו 'עיוורים' להשפעה של הקורונה"
הרב אליעזר שמחה וייס צילום: באדיבות המצלם

הרב אליעזר שמחה וייס, רב לשעבר בבריטניה והיום חבר במועצת הרבנות הראשית בישראל, תקף את התנהלות מגזרים שונים בנושא הקורונה. הרב אליעזר שמחה וייס, שעשה עלייה בשנות ה-80, טוען כי "חוסר התקשורת בין קהילות מסויימות לבין העולם החיצון, תרם לחוסר מידע על חומרת הנגיף".

הרב אמר: "בקהילות קטנות רבות לא יודעים במה מדובר. הם לא קוראים עיתונים. אין להם קשרים. הם לא מחוברים לעולם החיצון, הם חושבים שהם מותקפים ושאנשים מתים ולא מטפלים בהם כמו שצריך".

"הם לא מבינים שהם לא שומרים על עצמם. לא הייתי רוצה לעשות הכללות - יש רבים, 80-90 אחוזים שכן שומרים על כל הכללים אבל יש כאלה שלא, הם חושבים שזו מזימה ציונית, הם לא מבינים מה קורה, זה דבר עצוב מאוד, היית מצפה שאותם יהודים יהיו יותר מיוחדים מאחרים. ולמרבה הצער הם עיוורים".

הרב וייס הדגיש גם את תנאי החיים הצפופים של משפחות גדולות בקהילות בארץ ובחו"ל. "אתם צריכים להבין את התנאים שהם חיים בהם", אמר, במהלך ראיון עם תאגיד השידור הציבורי. "יכול להיות שהם יודעים שיש זיהום כזה, אבל הם באמת מוגבלים באפשרויות שלהם לשמור על מרחק זה מזה בגלל משפחות עם 10 או 11 ילדים בדירה של שלושה או ארבעה חדרים, שמנסות בכל כוחן לשמור על הכל, אבל לא תמיד זה מסתייע, ולפני שלושה שבועות היו בערך 100 חתונות - כולם 20 עד 30 אנשים, זה בסדר, אבל כשאתה מקבל את האירועים הגדולים האלה, זה דבר נורא".

הרב טען כי ההפגנות בבלפור עוזרות לרבים להפר הנחיות. "צריך רק אחד או שניים, יש לזה השפעה רבה, הם רואים שמאפשרים הפגנות, אז למה לא חתונה? מדוע בבלפור יכולים להיות לכם אלפי אנשים ולא בחתונה שקורה רק בהזדמנות אחת?".

לדבריו, "גם ההסברה הנדרשת מצד הרשויות לוקה בחסר, מה שמשליך על חוסר הבנה בסיסית בחומרת המצב, של אנשים מסויימים".

הוא הוסיף: "הקהילה החרדית מרגישה מותקפת על ידי אחרים, אך על יהודי דתי מוטלת החובה לשמור על חוקי התורה, אני מרגיש שנגיף הקורונה לא רק הביא מגפה, אלא הביא עיוורון".

קורונה הרב אליעזר שמחה וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!