י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לקראת מלחמת אזרחים"

הולנד: הפגנות סוערות נגד הנחיות הקורונה

בעקבות הפגנות אלימות נגד מגבלות הקורונה בהולנד, ראש עיריית איינדהובן מזהיר כי המצב מדרדר לעבר מלחמת אזרחים, גם צרפת ואיטליה הודיעו כי הן עומדות בפני סגר נוסף

הולנד: הפגנות סוערות נגד הנחיות הקורונה
שוטרים בהולנד צילום: Unsplash

המאבק של אירופה נגד נגיף הקורונה נכנס השבוע לשלב חדש ומסוכן, כאשר פוליטיקאים דחפו להחמיר את הסגר ברחבי היבשת גם לאחר סוף שבוע של התפרעות וכאוס אדיר בהולנד ובדנמרק, ועל רקע אזהרות מפני "מלחמת אזרחים".

צרפת אמורה להחליט אם לקיים השבוע נעילה סגר שלישי, ראש הממשלה, ז'אן קסטקס, הזהיר כי המצב "מדאיג", גם איטליה קוראת לסגר לחודש נוסף. ג'ון ג'וריצמה, ראש עיריית איינדהובן שבהולנד המתמודד עם התפרעויות קשות הזהיר "אנחנו בדרך למלחמת אזרחים" לאחר שהסגר בעיר עורר סערה ציבורית.

ההפגנות מתקיימות בעשר ערים, והן הפכו לאלימות, כאשר המפגינים נלחמו במשטרה בעוצמה, בזזו חנויות והרסו תחנות משטרה. הרשויות באיינדהובן, הולנד, הודיעו ביום שני כי 62 בני אדם נעצרו, באמסטרדם נעצרו 192 מפגינים.

"זה לא מקובל," אמר ראש הממשלה מארק רוטה. "אין לזה שום קשר להפגנה, זו אלימות פלילית וכך נתייחס אליה". ראש העיר של איינדהובן אמר: "העיר שלי בוכה וגם אני" אמר במסיבת עיתונאים מאולתרת. הוא כינה את הפורעים "חלאות האדמה" והוסיף "אני חושש שאם נמשיך בדרך זו, אנחנו בדרך למלחמת אזרחים".

מקרי המוות מהנגיף באירופה הם מעל 660,000, הרבה מעל המקום השני בצפון אמריקה שם נמצאים עם 600,000 מתים.

הולנד קורונה מארק רוטה מלחמת אזרחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד